Żyrardów stawia na Seniorów
Przedsiębiorstwo Społeczne ŚMA non profit sp. z o.o., Partner realizowanego przez Miasto Żyrardów projektu ,,Żyrardów stawia na Seniorów”, ogłosiło zapytania ofertowe na realizację zadań przewidzianych w projekcie.
Szczegółowe informacje z zapytaniach ofertowych:
Międzynarodowy Program Dwujęzyczności dzieci w Żyrardowie!
Akademia Malucha Pluszowy Miś, jako pierwsza placówka w Żyrardowie realizuje Międzynarodowy Program Dwujęzyczności Dzieci.
Co to jest?
Program Bilingual Future pomaga każdemu dziecku opanować język angielski na poziomie dwujęzyczności. Jest to rozwiązanie systemowe adresowane do podmiotów, których podopiecznymi są dzieci w okresie szczególnej wrażliwości językowej.
Po co dwujęzyczność?
Udowodniono, że dzieci wychowane w otoczeniu dwóch języków majaą przewagę nad swoimi rówieśnikami wzrastającymi w otoczeniu jednego języka już w 7 miesiącu życia. Ta przewaga nadal się powiększa i końcowym efekcie dwujęzyczne dzieci mają:
- większą zdolność koncentracji i podzielności uwagi
- lepszą pamięć (semantyczną i epizodyczną)
- lepsze wyniki w nauce
- łatwość adaptacji społecznej i kulturowej
- zagwarantowaną lepszą pozycję materialną i społeczną w przyszłości
Dwujęzyczność to także profilaktyka m.in. chorób neurologicznych.
Jak to zrobić?
Najlepiej zapoczątkować proces wychowania w dwujęzyczności od urodzenia. Mózg dziecka jest wtedy najbardziej podatny na kształtowanie, koduje wszelkie dźwięki, z których później zostaną uformowane języki. Również z punktu widzenia praktyczne, kiedy dziecko jest małe wówczas jest najwięcej czasu na naukę nawyku codziennej zabawy po angielsku.
Zatem pierwszy etap wdrażania do dwujęzyczności odbywa się w zaciuszu domowym. Kolejnym etapem są żłobki oraz przedszkola i szkoły.
W każdym przypadku Międzynarodowy Pogram Dwujęzycznosci zakłada codzienny, kontekstowy kontakt dziecka z językiem zarówno w placówce jak i w domu.
Z punktu widzenia naukowego...
W pierwszym okresie życia dziecka działają specyficzne mechanizmy językowe, dzięki którym mózg aktywnie gromadzi oraz przetwarza informacje językowe. W trakcie trwania rozwoju językowego dzieci decydującą rolę odgrywa środowisko, które dostarcza bodźców do rozwoju. Każde dziecko, niezależnie od tzw. „zdolności językowych” może opanować poziom funkcjonalnej dwujęzyczności, wówczas gdy doświadcza odpowiednich bodźców oraz ma pozytywne nastawienie do dwujęzyczności.
Program Dwujęzyczności zakłada, że dziecko oswaja się z drugim językiem i uczy się go w sposób naturalny – kontekstowy, poprzez aktywność i traktując go jak zwyczajną formę komunikacji. Nie zachodzi tu działanie polegające na „tłumaczeniu” słów czyli identyfikowanie ich jako „polskie” i przetwarzanie na język angielski. Zasób słownictwa angielskiego buduje się w sposób naturalny poprzez identyfikowanie obiektów, zjawisk bezpośrednio z nazewnictwem angielskim.
Akademia Malucha Pluszowy Miś jako pierwsza w Żyrardowie realizuje Międzynarodowy Program Dwujęzyczności Dzieci. Maluchy mają kontakt z językiem codziennie zgodnie z podstawą programową. Wszelka „nauka angielskiego” odbywa się poprzez zabawę, wykorzystując naturalną aktywność dzieci.
Kolejnym etapem rozwoju dwujęzyczności u naszych dzieci będzie włączenie rodziców w proces edukacyjny, w taki sposób aby działania podejmowane w placówce były kontynuowane w rodzinnym otoczeniu.
Realizacja programu odbywa się pod czujnym okiem anglisty oraz expertów z Yellow House English.
Niebawem będziemy mieli przyjemność zaprosić Państwa na konferencję dotyczącą dwujęzyczności dzieci, którą poprowadzi expert krajowy Yellow House English - Waldemar Miksa.
Więcej szczegółowych informacji można uzyskać pod nr tel 507 547505 lub osobiście w biurze Akademii Malucha Pluszowy Miś, przy ul. Mireckiego 63 od poniedziałku do piątku w godzinach 12-17.