Wydział Kultury i Promocji Miasta
adres: Plac Jana Pawła II nr 2, 96-300 Żyrardów
Łukasz Kasperczyk - Dyrektor Wydziału
tel. (46) 858 15 81
e-mail: lkasperczyk@zyrardow.pl
Kontakt do pracowników:
tel.:(46) 858 15 21
tel.:(46) 858 15 36
e-mail: promocja@zyrardow.pl
Do zadań Wydziału Kultury i Promocji Miasta należy w szczególności:
1) w zakresie kultury
a) kreowanie polityki kulturalnej miasta przez tworzenie i realizowanie miejskich programów edukacji i animacji kulturalnej,
b) organizacja uroczystych obchodów świąt państwowych, świąt lokalnych, eventów, festynów, koncertów okolicznościowych, imprez masowych,
c) w zakresie działalności kulturalnej, organizacji wydarzeń, aktywizacji lokalnej społeczności, opracowywania miejskiego kalendarza imprez, współpraca z:
- miejskimi placówkami kulturalnymi i oświatowymi,
- organizacjami społecznymi,
- środowiskami twórczymi,
- odpowiednimi jednostkami Powiatu Żyrardowskiego i Województwa Mazowieckiego,
d) podejmowanie działań umożliwiających mieszkańcom, lokalnym środowiskom, organizacjom realizowanie własnych inicjatyw kulturalno-społecznych na rzecz mieszkańców miasta, aktywizujących lokalną społeczność,
e) promowanie osób zasłużonych dla Miasta, promowanie pozytywnych postaw, talentów, osiągnięć mieszkańców Żyrardowa, szczególnie dzieci i młodzieży,
f) promowanie wydarzeń kulturalnych odbywających się w mieście, obsługa medialna, fotorelacje na samorządowych kanałach komunikacji,
g) prowadzenie rejestru instytucji kultury, dla których organem założycielskim jest Miasto Żyrardów,
h) prowadzenie wykazu obiektów, w których prowadzona jest działalność kulturalna,
i) prowadzenie spraw związanych z bibliotekami, m.in. sprawy tworzenia, łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania,
j) przygotowywanie dokumentów dotyczących wydawania decyzji zezwalającej na odbycie imprezy masowej bądź zakazującej odbycia imprezy;
2) w zakresie promocji
a) kreowanie pozytywnego wizerunku miasta wśród mieszkańców i na zewnątrz,
b) organizowanie kampanii promocyjnych,
c) gromadzenie informacji o mieście,
d) przygotowywanie materiałów promocyjno-informacyjnych o mieście, wydawnictw turystycznych, gadżetów promocyjnych,
e) promocja miasta we współpracy z innymi wydziałami UM na targach turystycznych, gospodarczych i inwestycyjnych,
f) we współpracy z innymi wydziałami UM opracowywanie materiałów graficznych dotyczących ofert wykorzystania mienia komunalnego, promujących potencjał gospodarczy miasta, tereny inwestycyjne i pożądane kierunki rozwoju miasta,
g) monitoring mediów ogólnopolskich w zakresie publikacji dotyczących Żyrardowa,
h) administrowanie miejską stroną www.zyrardow.pl, we współpracy z pozostałymi Wydziałami UM opracowywanie i publikowanie bieżących informacji o działalności samorządu miasta, aktualizacja poszczególnych działów tematycznych,
i) promocja programów „Żyrardowska Karty Dużej Rodziny” i „Żyrardowska Karta Seniora”, przygotowywanie porozumień z partnerami programów, współpraca z partnerami,
j) współpraca zagraniczna: nawiązywanie nowych kontaktów, organizacja wizyt w miastach partnerskich, podejmowanie delegacji zagranicznych,
k) współpraca z agencjami filmowymi realizującymi zdjęcia na terenie Żyrardowa,
l) prowadzenie spraw związanych z Patronatem Prezydenta Miasta Żyrardowa,
m) prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem logo, herbu i flagi Miasta Żyrardowa;
3) w zakresie działań Rzecznika Prasowego:
a) współpraca z mediami lokalnymi i ogólnopolskimi,
b) przygotowywanie na potrzeby środków masowego przekazu materiałów informacyjnych o działalności samorządu gminnego, bieżącej pracy Urzędu Miasta i gminnych jednostek organizacyjnych, o ważniejszych rozstrzygnięciach podejmowanych przez organy gminy oraz zwięzłe kalendarium istotnych dla życia wspólnoty lokalnej wydarzeń, w oparciu pozyskane informacje, uczestnictwo lub na podstawie dokumentów sporządzanych podczas:
- sesji Rady Miasta,
- posiedzeń komisji problemowych Rady Miasta,
- spotkań Prezydenta.
c) udzielnie wywiadów, przygotowywanie we współpracy z Wydziałami UM i jednostkami organizacyjnymi odpowiedzi na pytania przedstawicieli mediów.
d) opracowywanie i kierowanie do środków masowego przekazu:
- uzupełnień,
- sprostowań,
- polemik,
- wyjaśnień, w odniesieniu do informacji publikowanych w środkach masowego przekazu niezgodnych ze stanem faktycznym lub zawierających błędną jego interpretację.
e) organizowanie i obsługa spotkań Prezydenta Miasta, przedstawicieli Rady Miasta ze środkami masowego przekazu, mieszkańcami miasta, organizacjami społecznymi lub środowiskami opiniotwórczymi, celem przedstawienia podstawowych założeń działań podejmowanych przez władze miasta i problemów pojawiających się w powyższym procesie.