Wydział Inwestycji
adres: Plac Jana Pawła II nr 1, 96-300 Żyrardów
Beata Tylutki - Dyrektor Wydziału
tel. (46) 8585 15 68
e-mail: btylutki@zyrardow.pl
Kontakt do pracowników:
tel.: (46) 858 15 68, (46) 858 15 67, (46) 858 15 88, (46) 858 15 93
Do zadań Wydziału Inwestycji należą sprawy związane realizacją inwestycji miejskich w zakresie dróg publicznych, gospodarki komunalnej, oświaty, kultury, kultury fizycznej, turystyki i rekreacji, w szczególności:
1) koordynowanie prac związanych opracowywaniem i aktualizacją wieloletnich planów inwestycyjnych w oparciu o analizę zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na terenie miasta i w jego otoczeniu, wnioski mieszkańców i propozycje właściwych merytorycznie wydziałów;
2) przygotowywanie projektu planu inwestycji do budżetu miasta na dany rok w oparciu o dokumenty strategiczne i zgłoszenia potrzeb inwestycyjnych i modernizacyjnych pochodzących od wydziałów, jednostek budżetowych, samorządów mieszkańców;
3) udział w działaniach zmierzających do pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań inwestycyjnych;
4) realizacja zadań związanych z technicznym przygotowaniem inwestycji w zakresie uzyskania odpowiednich decyzji administracyjnych, warunków technicznych, zlecenia opracowania map do celów projektowych i dokumentacji projektowo-kosztorysowej;
5) przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę;
6) nadzór nad przebiegiem procesu realizacji inwestycji:
a) przekazanie placu budowy i dokumentacji projektowej;
b) bieżąca współpraca z nadzorem inwestorskim w zakresie zapewnienia prawidłowego przebiegu robót, dokumentowania konieczności realizacji robót dodatkowych i zamiennych, przygotowywanie projektów aneksów do umów;
c) egzekwowanie terminowej, zgodnej z harmonogramem, realizacji robót;
d) udział w odbiorach częściowych i końcowym a także w przeglądach w okresie gwarancji i pogwarancyjnym;
7) przyjmowanie i kontrola wpływających faktur za realizację zadań;
8) rozliczanie końcowe inwestycji;
9) przekazywanie obiektów do użytkowania;
10) przygotowanie wniosków o dokonanie rzeczowych lub finansowych zmian w budżecie miasta w przypadku konieczności ich wprowadzenia;
11) sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji;
12) bieżąca analiza stanu zaspokajania potrzeb mieszkańców w podstawowe urządzenia z zakresu infrastruktury komunalnej i społecznej i przekazywanie Prezydentowi Miasta informacji oraz wniosków w tym zakresie;
13) prowadzenie całości spraw związanych z realizacją Lokalnych Inicjatyw Inwestycyjnych:
a) propagowanie informacji o możliwości realizacji zadań wspólnych przy udziale Miasta i mieszkańców,
b) udział w procesie przygotowania inwestycji wspólnych,
c) wnioskowanie o umieszczenie zadań wspólnych w budżecie miasta,
d) kontraktowanie inwestycji zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień,
e) nadzór nad przebiegiem procesu inwestycyjnego,
f) rozliczenie inwestycji,
g) nadzór nad realizacją obowiązków finansowych stron Porozumienia;
14) realizacja inwestycji współfinansowanych ze środków zewnętrznych z uwzględnieniem specyfiki tych zadań w zakresie obowiązków beneficjenta.