-
-
Strona Główna Rada Miasta Prezydent Miasta Urząd Miasta Jednostki Miasta Statut Miasta Inwestycje Kontakt
-
-
Jesteś tutaj: Strona główna / Urząd Miasta / Wydział Oświaty i Kultury Fizycznej /
Wybierz swoją wersję językową
Polski Polski  English English  Deutsch Deutsch
BIPOdwiedź nasz Biuletyn
Informacji Publicznej
- Dziś jest: Piątek 19 Kwietnia 2024
- Imieniny: Leona, Adolfa, Tymona
-
 
- Warto zobaczyć -
-
-
Zobacz także
-O Mieście
-Rozwój Miasta
-Gospodarka
-Informator przedsiębiorcy
-Euro - fundusze
-Historia
-Rewitalizacja
-Miejski Konserwator Zabytków
-Organizacje Pozarządowe
-Zdrowie
-Środowisko
-Bezpieczeństwo
-Komunikacja
-Schronisko dla zwierząt
-Program pomocy w zakresie spłaty zadłużenia lokali komunalnych
-Archiwalna strona Miasta
-Honorowi Obywatele Miasta Żyrardowa
-Osobistości Żyrardowa
-Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
-Patronat Prezydenta Miasta Żyrardowa
- Sonda internetowa -
-
Czy na naszej stronie oczekuje Pan(i) więcej informacji:
aby zagłosować kliknij odpowiedź
oddane głosy: 6296
-
- Reklama -
-
kino
-
- Licznik odwiedzin -
-
17637065
-
- -
Wydział Edukacji

Kontakt:
tel.: (46) 858 15 69
fax: (46) 855 36 09
e-mail:
adres: ul. Mireckiego 56, 96-300 Żyrardów

Do zadań Wydziału Edukacji należy:

prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta jako organu prowadzącego gminne jednostki oświatowe (tj. przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego, placówki pozaszkolne), a w szczególności:

1)sprawowanie nadzoru nad działalnością gminnych placówek oświatowych,
2)udzielanie pomocy merytorycznej dyrektorom szkół i placówek w zakresie spraw organizacyjnych i pracowniczych wynikających z ustaw: o systemie oświaty i Karta Nauczyciela,
3)organizowanie narad z dyrektorami podległych placówek oświatowych,
4)przygotowywanie dokumentów dotyczących zakładania, przekształcania, łączenia w zespół i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
5)opracowywanie statutów dla nowych jednostek oświatowych,
6)podejmowanie działań umożliwiających utrzymywanie gminnych  jednostek oświatowych,
7)sporządzanie dokumentów dla określenia sieci przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów,
8)sporządzanie dokumentów dla określenia granic obwodów szkół publicznych,
9)analiza merytoryczna i formalna arkuszy organizacyjnych gminnych placówek oświatowych i zmian do nich przedkładanych w formie  aneksów z wykorzystaniem wersji elektronicznej programu Sigma Optivum; zatwierdzanie arkuszy i aneksów składanych w wersji papierowej,
10)podejmowanie działań zapewniających dzieciom realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego,
11)koordynowanie prac związanych z rekrutacją do przedszkoli i pozostałych gminnych placówek oświatowych. Obsługa i nadzór na kolejnymi etapami elektronicznego systemu rekrutacji do przedszkoli, klas pierwszych szkoły podstawowej, klas pierwszych gimnazjum i liceum ogólnokształcącego. Przygotowanie wzorów zgłoszeń i wniosków o przyjęcie, weryfikacja danych zawartych w zgłoszeniach i wnioskach,
12)organizowanie i nadzorowanie dowozu dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych, przygotowanie  umów z rodzicami i przewoźnikami,
13)podejmowanie działań zapewniających obsługę ekonomiczno-finansową gminnych jednostek oświatowych,
14)analizowanie programów naprawczych placówek oświatowych w sytuacji stwierdzenia przez Kuratorium niedostatecznych efektów kształcenia lub wychowania,
15)podejmowanie czynności i sporządzanie dokumentów umożliwiających powierzanie stanowisk kierowniczych w gminnych jednostkach oświatowych i odwoływania z tych stanowisk,
16)prowadzenie spraw osobowych dyrektorów gminnych placówek oświatowych,
17)prowadzenie działań i przygotowywanie materiałów  umożliwiających dokonanie oceny pracy dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
18)sporządzanie opinii przy powierzaniu przez dyrektora stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych,
19)prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nauczycielom kolejnych stopni awansu zawodowego w tym organizowanie składu, udział w pracach komisji egzaminacyjnych, prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń o zdanym egzaminie, przygotowanie aktów nadania stopnia awansu zawodowego i umów z ekspertami z listy MEN,
20)przygotowanie regulaminu wynagradzania dla nauczycieli opracowanie kryteriów i zasad przyznawania nagród organu prowadzącego dla nauczycieli za szczególne osiągnięcia w dziedzinie oświaty i wychowania,
21)sporządzanie wniosków o odznaczenia i nagrody dla dyrektorów placówek oświatowych i osób zasłużonych dla rozwoju kultury fizycznej,
22)przygotowywanie dokumentów upoważniających nauczyciela danej szkoły do oceny pracy pracowników pedagogicznych w przypadku gdy dyrektorem szkoły jest osoba nie posiadająca kwalifikacji pedagogicznych,
23)sporządzanie opinii w sprawie wniosku dyrektora o przeniesienie nauczyciela z innej placówki,
24)podejmowanie czynności w zakresie wskazania osoby zastępującej dyrektora w placówkach, w których nie ma stanowisk wicedyrektora,
25)sporządzanie analiz obsady kadrowej w szkołach i sporządzanie dokumentów do przeniesienia nauczyciela przez organ prowadzący w sytuacjach określonych Kartą Nauczyciela,
26)przygotowywanie materiałów będących podstawą do podjęcia decyzji w sprawie zwolnienia nauczyciela od zwrotu zasiłku na zagospodarowanie,
27)przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie działań obrony nauczyciela z urzędu,
28)przygotowanie dokumentów umożliwiających realizowanie zadań w zakresie finansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli,
29)sporządzanie dokumentów przy powierzaniu nauczycielom zadań doradcy metodycznego,
30)przygotowywanie materiałów regulujących zasady zniżek podstawowego pensum nauczycieli zajmujących stanowiska funkcyjne w placówce,
31)przygotowywanie dokumentów określających wymiar czasu pracy specjalistycznych stanowisk pedagogicznych ( logopeda, pedagog itp.),
32)przygotowywanie dokumentów umożliwiających wyrażanie zgody na obniżenie przez dyrektora tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych nauczycielom w sytuacjach określonych ustawą Karta Nauczyciela,
33)Kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież , zamieszkałą na terenie Miasta Żyrardowa oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie z wykorzystaniem programu Droga Edukacyjna Ucznia.
34)podejmowanie czynności i sporządzenie dokumentów do wszczęcia postępowania egzekucyjnego z tytułu nierealizowania obowiązku szkolnego, obowiązku nauki oraz obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego,
35)sporządzanie dokumentów do wskazywania placówki oświatowo-wychowawczej jako zakładu realizującego świadczenia socjalne wobec nauczycieli emerytów ze zlikwidowanych placówek,
36)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom pomocy materialnej w różnych formach,
37)podejmowanie działań wynikających z przepisów prawa dotyczących przyznawania uczniom i nauczycielom nagród Prezydenta Miasta,
38)organizowanie gminnych konkursów, turniejów i uroczystości w zakresie oświaty,
39)opracowanie informacji  o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie za poprzedni rok szkolny,
40)nadzór i prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością oświatową np. System Informacji Oświatowej, osiąganie przez nauczycieli średnich wynagrodzeń gwarantowanych ustawą Karta Nauczyciela,
41)współdziałanie z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Wojewodą Mazowieckim. Mazowieckim Kuratorem Oświaty i organizacjami związków zawodowych w  sprawach np., wymagających uzgodnień lub opinii, pozyskiwania środków finansowych oraz innych wynikających z przepisów prawa oświatowego,
42)sporządzanie planów, analiz i sprawozdań wynikających z zadań wydziału,
43)załatwianie skarg i interwencji związanych z funkcjonowaniem gminnych placówek oświatowych z wyłączeniem skarg na dyrektorów,

prowadzenie innych spraw wynikających z przepisów oświatowych tj:

1)wydawanie zezwoleń lub odmowy na prowadzenie szkół publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne inne niż jst oraz wyrażenie zgody na ich likwidację,
2)wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznym placówkom oświatowym,
3)wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji niepublicznych placówek oświatowych,
4)nadawanie i pozbawianie szkół niepublicznych uprawnień szkół publicznych,
5)prowadzenie ewidencji placówek niepublicznych,
6)naliczanie i rozliczanie dotacji celowej na realizację zadań własnych gminy w zakresie wychowania przedszkolnego dla dzieci uczęszczających do publicznych i niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego  na terenie miasta,
7)ustalenie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek publicznych i niepublicznych prowadzonych przez inne organy niż jst oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania,
8)prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom, kosztów kształcenia młodocianych pracowników; wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis, obsługa programu SHRIMP i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
9)nadzór i obsługa merytoryczna realizacji Programów Rządowych np. Wyprawka szkolna dla gminnych, powiatowych i niepublicznych szkół na terenie miasta,
10)pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych na działalność oświatową z rezerwy subwencji oświatowej,
11)składanie i rozliczanie zbiorczego wniosku gminy na podstawie wniosków publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów o dotację na podręczniki i materiały ćwiczeniowe,

prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej, wypoczynku i rekreacji w szczególności:

1)współdziałanie z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w realizacji zadań gminy z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu, rekreacji i wypoczynku za wyjątkiem pracowniczych ogrodów działkowych,
2)podejmowanie czynności zmierzających do zapewnienia warunków materialno - technicznych niezbędnych dla rozwoju rekreacji ruchowej,
3)współdziałanie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej w zakresie realizowania zadań własnych gminy  w tym opiniowanie wniosków stowarzyszeń sportowych o dofinansowanie działalności statutowej,
4)organizowanie konkursów dla organizacji pozarządowych w zakresie wspierania ich w działaniach na rzecz upowszechniania kultury fizycznej zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
5)sporządzanie informacji w zakresie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży,
6)prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród  i wyróżnień Prezydenta Miasta za osiągnięcie wysokich wyników sportowych we współzawodnictwie krajowym lub międzynarodowym.
8.współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną.

- -
E-URZĄD
Zamówienia publiczne
Sprzedaż nieruchomości
Uchwały Rady Miasta Żyrardowa
Rada Miasta Żyrardowa - eSesja
Zarządzenia Prezydenta Miasta
Szukamy Pracownika
Informacje Sądowe
Formularze do pobrania
Dziennik Ustaw / Monitor Polski
Samorządy Mieszkańców
Ochrona danych osobowych
Muzeum Lniarstwa
Resursa
Centrum Kultury
Muzeum Mazowsza Zachodniego
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna
Pozostałe placówki kulturalne

VI miejsce UKS Trójka w Mistrzostwach Polski U16 K

Od 15 do 20 września br. w Żyrardowie w dwóch halach sportowych, AQUA i Elektryk, rozgrywane były mecze Finałowego Turnieju Mistrzostw Polski w kategorii U16 K pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Żyrardowa.Głównym organizatorem mistrzostw był klub UKS Trójka, któremu PZKosz powierzył po raz kolejny imprezę mistrzowską.

 

Salos Cup 2020

Słoneczna pogoda, wysoki poziom sportowy oraz zaangażowanie organizatorów przyczyniły się w miniony weekend do udanej kolejnej edycji #SalosCup2020. Warto zaznaczyć, że nad Zalew Żyrardowski zjechały drużyny z okolic Warszawy i woj. łódzkiego co świadczy o zasięgu ponadlokalnym wydarzenia sportowego oraz o wspaniałej promocji naszego Żyrardowa.

Trzy tytuły mistrzowskie dla naszych badmintonistów

41 Mistrzostwa Polski Seniorów w badmintonie miały się odbyć 5-7 czerwca w Jaworznie, jednak ze względu na obostrzenia epidemiologiczne zawody zostały odwołane. Wydawało się, że w obecnej sytuacji trudno będzie zorganizować tak dużą imprezę. Ostatecznie mistrzostwa odbyły się dwa miesiące później, w dniach 7-9 sierpnia. Organizacji podjęło się Sianowskie Stowarzyszenie Badmintona.

Koszykówka
Piłka nożna
Siatkówka
Inne sporty
Kompleks sportowo-rekreacyjny AQUA
Miejska Międzyszkolna Olimpiada Sportowa

Stypendia sportowe - zachęcamy do składania wniosków!

Referat Sportu przypomina, że do 30 września br. na podstawie Uchwały Nr XIII/83/11 Rady Miasta Żyrardowa z dnia 31 sierpnia 2011 roku można składać wnioski o przyznanie jednorazowego stypendium za znaczące osiągnięcia sportowe.

Uniwersytet Trzeciego Wieku zapraszaUniwersytet Trzeciego Wieku w Żyrardowie

Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego

Placówki Oświatowe
Realizacja zadań oświatowych
Projekt RPO WM 2016 r. – Miejskie Integracyjne Przedszkole nr 10
Rekrutacja do miejskich jednostek oświatowych na rok szkolny 2020/2021
- Copyright © Urząd Miasta Żyrardowa Deklaracja dostępności powered by netadmin 7.29 -