Miasto zabiega o środki na utylizację azbestu
Żyrardów zabiega o środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na demontaż, transport i utylizację azbestu znajdującego się na terenie miasta.
Wniosek w tej sprawie, opracowany przez Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta, złożony został w styczniu br. Prace związane z przygotowaniem i realizacją projektu rozpoczęły się jeszcze w 2011r. W pierwszym etapie Urząd Miasta Żyrardowa zbierał informacje od mieszkańców Żyrardowa o tym, jaka ilość azbestu zalega na terenie ich nieruchomości. W drugim etapie wyłoniony został wykonawca, który będzie zajmował się bezpośrednio realizacją zadania.
„Na podstawie danych pozyskanych przez nas od mieszkańców Żyrardowa oraz wykonawcy zadania, opracowany został wniosek na dofinansowanie projektu – mówi Aneta Ćwikowska z Wydziału Gospodarki Komunalnej UM. - Wnioskiem objętych jest 17 obiektów zlokalizowanych na terenie Żyrardowa. W przypadku pozyskania dofinansowania, z Żyrardowa zniknie ponad 2 116 m kw. niebezpiecznego odpadu azbestowego.”
Warto podkreślić, że dofinansowanie, jakie proponuje WFOŚiGW w Warszawie, pokrywa 100% kosztów kwalifikowanych na realizacje powyższego zadania, co oznacza iż zarówno Miasto jaki i mieszkańcy Żyrardowa nie będą musieli partycypować finansowo w realizacji projektu.