2012
-
-
Strona Główna Rada Miasta Prezydent Miasta Urząd Miasta Jednostki Miasta Statut Miasta Inwestycje Kontakt
-
-
Jesteś tutaj: Aktualności / 2012 /
Wybierz swoją wersję językową
Polski Polski  English English  Deutsch Deutsch
BIPOdwiedź nasz Biuletyn
Informacji Publicznej
- Dziś jest: Czwartek 22 Maja 2025
- Imieniny: Rity, Heleny, Wiesława
-
 
- Warto zobaczyć -
-
-
Zobacz także
-O Mieście
-Rozwój Miasta
-Gospodarka
-Informator przedsiębiorcy
-Euro - fundusze
-Historia
-Rewitalizacja
-Miejski Konserwator Zabytków
-Organizacje Pozarządowe
-Zdrowie
-Środowisko
-Bezpieczeństwo
-Komunikacja
-Schronisko dla zwierząt
-Program pomocy w zakresie spłaty zadłużenia lokali komunalnych
-Archiwalna strona Miasta
-Honorowi Obywatele Miasta Żyrardowa
-Osobistości Żyrardowa
-Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
-Patronat Prezydenta Miasta Żyrardowa
- Reklama -
-
kino
-
- Licznik odwiedzin -
-
18354765
-
- -
Wyniki konsultacji

W terminie od 9 do 23 października br. trwały konsultacje w sprawie projektu uchwały dotyczącej Programu współpracy Miasta Żyrardowa z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2013. Spośród uprawnionych do konsultacji podmiotów siedem zgłosiło uwagi i opinie
do przedstawionego projektu uchwały.

 

Konsultacje odbyły się w terminie od 9 do 23 października 2012 r. Informacja o rozpoczęciu konsultacji zamieszczona była:

1) na portalu Urzędu Miasta Żyrardowa: www.zyrardow.pl,

2) w Biuletynie Informacji Publicznej: bip.zyrardow.pl,

3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Żyrardowa,

4) w prasie lokalnej.

Konsultacje zostały przeprowadzone na podstawie Uchwały Nr VIII/44/11 Rady Miasta Żyrardowa z dnia 31 marca 2011 roku w sprawie: sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zgodnie z Zarządzeniem nr 401/12 Prezydenta Miasta Żyrardowa z dnia 08 października 2012 r. w sprawie wyboru formy przeprowadzenia konsultacji.

Podmiotami uprawnionymi do konsultacji były: organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które mogły zgłaszać opinie poprzez wypełnienie załączonego formularza zamieszczonego na portalu internetowym: www.zyrardow.pl, który można było przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wydzial.zps@zyrardow.pl lub złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Żyrardowa, Plac Jana Pawła II nr 1.

W wyznaczonym terminie swoje uwagi wniosły organizacje:

Stowarzyszenie Pływaków i Ratowników AQUA Żyrardów

W rozdziale V ZAKRES PRZEDMIOTOWY, dodać :

- rozwój ośrodka sportów pływackich i ratowniczych.

W rozdziale VII PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE, dodać:

- w pkt 4,

a) Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz AQUA Żyrardów Sp. z o.o. w zakresie bezpłatnego wynajmu hali sportowej, stadionu, boiska piłkarskiego, pływalni czy toru kolarskiego organizacjom i klubom sportowym.

 

Z uwagi na zapis w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie określający iż „Działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych”, dodanie w rozdziale V zdania: „Rozwój ośrodka sportów pływackich i ratowniczych”, nie jest możliwe ze względów formalnych, gdyż nie mieści się w powyższym katalogu zadań publicznych.

Zapis proponowany w rozdziale VII dot. AQUA Żyrardów Sp. z o.o. nie może być uwzględniony, z uwagi iż spółka powyższa nie może prowadzić działalności nieodpłatnej.

 

Żyrardowskie Powiatowe WOPR

W rozdziale V ZAKRES PRZEDMIOTOWY, dodać:

- utrzymanie gotowości w zakresie ratownictwa wodnego.

W rozdziale VII PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE, dodać:

- w pkt 5, c) zapewnienie bezpieczeństwa osobom kąpiącym się i wypoczywającym nad obszarami wodnymi Żyrardowa.

 

Powyższe zadania mieszczą się w całości, w sferze zadań publicznych, w zadaniu: wspieranie
i upowszechnianie kultury fizycznej, za które odpowiedzialny jest Wydział Oświaty i Kultury Fizycznej.

 

Oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w Żyrardowie

W rozdziale VI FORMY WSPÓŁPRACY, dopisać:

- powołanie pełnomocnika ds. NGO, który utrzymywałby stały kontakt z organizacjami pozarządowymi, prowadził działalność koordynującą i szkoleniową,

- powołanie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego i opracowanie regulaminu jej działania.

 

Powołanie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego nie jest uzasadnione, z uwagi,
iż w sytuacji powołania powyższej Rady poszczególne akty prawne nie byłyby konsultowane bezpośrednio przez zainteresowane organizacje, jak to ma miejsce obecnie, lecz
za pośrednictwem przedmiotowej Rady czyli kilku przedstawicieli powołanych do jej reprezentowania.

Za kontakty z organizacjami pozarządowymi, w tym sferę informacyjną i edukacyjną
w naszym Mieście odpowiada Wydział Zdrowia i Pomocy Społecznej Urzędu Miasta Żyrardowa.

 

Stowarzyszenie Animatorów Nauki Kultury i Sztuki „Dziedzictwo", Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół LO im. Stefana Żeromskiego Nasz Czerwoniak, Towarzystwo Przyjaciół Miasta Żyrardowa, Stowarzyszenie Fabryka Feniksa

W rozdziale VI FORMY WSPÓŁPRACY, zmienić:

- pkt 1, h) organizowanie corocznego Forum podsumowującego współpracę Miasta
z organizacjami pozarządowymi i inicjującego formy współpracy w terminie i czasie ustalonym wcześniej z organizacjami,

- pkt 7 użyczanie lub wynajęcia na preferencyjnych warunkach należących do Miasta nieruchomości na potrzeby realizacji zadań na rzecz mieszkańców,

- pkt 8 użyczanie obiektów i sprzętu niezbędnego do realizacji działań statutowych Stowarzyszeń,

oraz dopisać:

9. Zlecanie realizacji zadań publicznych następuje w trybie konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia.

  1. Na wniosek organizacji Miasto może zlecić organizacji realizację zadania publicznego
    w trybie małych grantów. Szczegółowe zasady przyznawania małych grantów określa Prezydent.

  2. Konkursy ofert na realizację zadań publicznych w 2013 roku będą ogłaszane
    w następujących terminach:

  1. do 15 grudnia 2012 roku dla zadań realizowanych w trakcie całego roku oraz w pierwszej jego połowie,

  2. do 31 marca 2013 roku dla zadań realizowanych w drugiej połowie roku.

  3. w miarę potrzeb i możliwości finansowych, mogą być ogłaszane kolejne konkursy ofert na realizację zadań publicznych w 2013 roku.

  4. w uzasadnionych przypadkach możliwe jest ogłaszanie konkursów ofert na zadania publiczne, których realizacja wymaga kontynuacji w terminie przekraczającym rok budżetowy.

  5. przed ogłoszeniem konkursu ofert biura i wydziały przedstawiają (informują) do konsultacji organizacjom tematy zadań konkursowych oraz szczegółowe warunki ich realizacji w terminie 30 dni przed ogłoszeniem

  6. formalna i merytoryczna ocena ofert odbywa się na podstawie karty oceny, której wzór określa Prezydent.

  7. oceny formalnej ofert dokonują pracownicy biur lub wydziałów wskazani przez dyrektora biura z zastrzeżeniem art. 24 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, zpóżn. zm.). Oferty niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.

  8. wykaz ofert, które spełniły wymogi formalne, publikowany jest na stronie Miasta przed posiedzeniem komisji konkursowej.

  9. merytorycznej oceny ofert dokonują komisje konkursowe, które kierują się
    w szczególności:

  • zgodnością oferty z zadaniem określonym szczegółowo w konkursie ofert;

  • oceną możliwości realizacji zadania przez organizację;

  • zadeklarowaną przez organizację jakością wykonania zadania, w tym kwalifikacjami osób, przy udziale których zadanie ma być realizowane;

  • kalkulacją kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;

  • planowanym udziałem środków finansowych własnych lub środków pochodzących
    z innych źródeł (w przypadku wspierania wykonywania zadania);

  • zadeklarowanym wkładem rzeczowym i osobowym, w tym świadczeniami wolontariuszy i pracą społeczną członków organizacji;

  • realizacją zadań zleconych organizacji w poprzednim okresie, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków
    (o ile organizacja realizowała już zadania ze środków Miasta);

  • zaproponowaną przez organizację wysokością dotacji w stosunku
    do finansowego i rzeczowego wkładu własnego;

  • w uzasadnionych przypadkach możliwościami kontynuacji programu.

 

  1. Do oceny merytorycznej mogą dodatkowo zostać powołani eksperci posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zagadnień będących przedmiotem postępowania konkursowego. Tryb powoływania i regulamin pracy ekspertów określa Prezydent.

  2. Komisje konkursowe na zasadzie równego uczestnictwa składają się z co najmniej dwóch przedstawicieli Prezydenta, z zastrzeżeniem art. 24 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z póżn. zm.), oraz co najmniej dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych. Jeżeli organizacje pozarządowe w przeciągu 14 dni nie wskaże swoich przedstawicieli, komisja konkursowa działa bez przedstawicieli organizacji.

 

19) W celu zwiększenia przejrzystości oraz efektywności wydatków publicznych Miasto:

  • prowadzi Internetową Księgę Dotacji, zawierającą listę wszystkich złożonych ofert oraz przyznanych dotacji. Sposób prowadzenia Internetowej Księgi Dotacji określa Prezydent;

  • podaje do publicznej wiadomości listę organizacji realizujących zadania publiczne. Sposób podawania listy do wiadomości określa Prezydent,

dopisać rozdział VII PODMIOTY REALIZUJĄCE WSPÓŁPRACĘ MIASTA
Z ORGANIZACJAMI

  1. Organizacje współuczestniczą w kształtowaniu polityki Miasta, w szczególności poprzez udział swoich przedstawicieli w Żyrardowskiej Radzie Pożytku - komisjach dialogu społecznego (w skrócie KDS).

  2. Zainteresowane organizacje wspólnie z Miastem mogą tworzyć KDS-y, działające
    w poszczególnych dziedzinach zadań publicznych należących do Miasta.

  3. Stworzenie KDS-u może zainicjować minimum 5 organizacji, które wyrażą chęć współpracy. Zainteresowane organizacje zgłaszają wolę powołania KDS-u
    do dyrektora biura. Dyrektor biura, w przypadku uznania zasadności tego wniosku, powołuje KDS i zwołuje pierwsze spotkanie w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wniosku

Za kontakty miasta z organizacjami odpowiada pełnomocnik w zakresie upoważnienia udzielonego przez prezydenta.

Komórki organizacyjne urzędu prowadzą bezpośrednią współpracę z organizacjami.

Współpraca, o której mowa, polega w szczególności na:

prowadzeniu konsultacji z organizacjami, w szczególności z właściwymi KDS-ami
w sprawach ważnych dla mieszkańców Miasta oraz w sprawach projektów aktówprawnych, będących w zakresie działalności organizacji, przy czym konsultacje
te nie mogą być zastąpione konsultacjami z innymi, np. ustawowymi organami, mieszkańcami;

 

dopisać rozdział VIII FINANSOWE FORMY WSPÓŁPRACY

  1. oddania w najem na preferencyjnych warunkach należących do Miasta lokali użytkowych organizacjom na cel prowadzonej przez nie działalności pożytku publicznego;

  2. udzielanie poręczeń organizacjom starającym się o przyznanie kredytu lub pożyczki
    na realizację zadań publicznych skierowanych do mieszkańców.

  3. Zlecanie realizacji zadań publicznych następuje w trybie konkursu ofert, chyba
    że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia.

  4. Miasto może zawierać z organizacjami umowy o wsparcie lub o powierzenie zadań publicznych na czas realizacji zadania lub na czas określony nie dłuższy niż 5 lat.

  5. Powierzanie wykonania zadań publicznych może nastąpić w innym trybie jeżeli dane zadania można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonych
    w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 133, poz. 759, z późn. zm.}, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania.

  6. Przy zakupie usług, o którym mowa, należy rozważyć zastosowanie klauzul społecznych lub innych istotnych kryteriów społecznych. Szczegółowe wytyczne w tym zakresie określa Prezydent.

  7. Na wniosek organizacji Miasto może zlecić organizacji realizację zadania publicznego w trybie małych grantów. Szczegółowe zasady przyznawania małych grantów określa Prezydent.

  8. Miasto może zawierać umowy partnerskie z organizacjami w celu wspólnej realizacji projektów finansowanych ze środków pozabudżetowych,
    z uwzględnieniem trybu wyboru partnera, o którym mowa w art. 28a ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z póżn. zm.).

  1. Powierzanie oraz wspieranie zadań publicznych, o których mowa w ust. 1, może nastąpić na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 19 grudnia 2008 r.
    o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100, z póżn. zm.).

  2. Wspieranie Organizacji Pozarządowych w realizacji zadań wydawniczych na tematy związane z Żyrardowem wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie lub dofinansowanie publikacji.

  3. Organizacja, z którą Miasto zawarło umowę na realizację zadania publicznego, może zlecić realizację tego zadania innej organizacji, niebędącej stroną umowy, wybranej
    w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję.

 

W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić:

  1. przedstawiciele organizacji, których oferta opiniowana jest przez tę komisję konkursową osoby, których udział w opiniowaniu ofert może powodować konflikt interesów. Komisja konkursowa pracuje na posiedzeniach w składzie co najmniej 3/4 pełnego składu osobowego, przy obecności minimum jednego przedstawiciela Prezydenta i jednego przedstawiciela organizacji, za wyjątkiem przypadku,
    w którym KDS nie wskaże swoich przedstawicieli do komisji konkursowej,
    Na każdym z posiedzeń komisji konkursowej sporządzana jest lista obecności.

  2. Członkowie komisji konkursowej informowani są o posiedzeniu komisji z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem.

  3. Członkowie komisji konkursowej przed pierwszym posiedzeniem, po zapoznaniu się
    z wykazem złożonych ofert, składają oświadczenie dotyczące bezstronności, którego wzór określa Prezydent, lub powiadamiają KDS {w przypadku przedstawicieli organizacji) albo Prezydenta (w przypadku przedstawicieli Prezydenta), który ich delegował, o wycofaniu się z prac komisji konkursowej i konieczności delegowania kolejnej osoby. Zmiana członka komisji konkursowej powinna nastąpić do dnia pierwszego posiedzenia.

  4. Oferty są udostępniane członkom komisji konkursowej przed posiedzeniem tej komisji, w terminie umożliwiającym rzetelne zapoznanie się z nimi.

  5. Posiedzenia komisji konkursowej są protokołowane.

  6. Posiedzeniami komisji konkursowej kieruje przewodniczący, którego wskazuje dyrektor biura. W przypadku nieobecności przewodniczącego posiedzeniom przewodniczy osoba pisemnie upoważniona przez dyrektora biura.

  7. Do zadań przewodniczącego komisji konkursowej należy w szczególności:

1.ustalenie przedmiotu i terminów posiedzeń komisji konkursowej;

  1. inicjowanie i organizowanie prac komisji konkursowej:

  2. zlecanie pracownikom biura lub wydziału, będących członkami komisji konkursowej, przygotowania dodatkowych wyjaśnień dotyczących ofert.

  1. Członkowie komisji konkursowej z tytułu pracy w komisji konkursowej nie otrzymują dodatkowego wynagrodzenia.

  2. Komisja konkursowa wydaje opinię zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów „za przyznaniem" i „przeciw przyznaniu" zaprasza się do udziału w komisji niezależnego eksperta z danej dziedziny w celu przeprowadzenia ponownego głosowania.

  3. Obsługę organizacyjną komisji konkursowej zapewniają pracownicy biura lub wydziału.

  4. W posiedzeniach komisji konkursowej może uczestniczyć sekretarz wskazany przez dyrektora biura lub naczelnika wydziału. Do obowiązków sekretarza należy pomoc w obsłudze organizacyjno-technicznej prac komisji konkursowej. Sekretarz podlega bezpośrednio przewodniczącemu i nie ma prawa głosu. Gdy zajdzie taka potrzeba, może być wskazany więcej niż jeden sekretarz.

  1. Rozstrzygnięcie konkursu następuje nie później niż w ciągu 30 dni od terminu zakończenia składania ofert, jednak nie wcześniej niż 2 stycznia 2013 roku.

  2. Bieżący monitoring i kontrolę merytoryczną wykonywanych zadań publicznych prowadzą dyrektorzy biur i naczelnicy wydziałów, przedstawiając wnioski Prezydentowi za pośrednictwem Pełnomocnika.

  3. Dotacje mogą być udzielane wyłącznie na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1 pkt. 1-20, pkt. 22-33 ustawy

1 .Środki finansowe pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystywane na zakup gruntów, działalność gospodarczą działalność polityczną i religijną.

2.Określone zadanie może być finansowane lub dofinansowywane jedynie
ze środków przeznaczonych na jeden konkurs organizowany przez miasto.

  1. Miasto może przeprowadzić otwarty konkurs na wsparcie zadań publicznych skierowanych do mieszkańców, realizowanych przez organizacje w ramach programów finansowanych ze środków pozabudżetowych.

  2. W celu zwiększenia przejrzystości oraz efektywności wydatków publicznych Miasto:

  1. prowadzi Internetową Księgę Dotacji, zawierającą listę wszystkich złożonych ofert oraz przyznanych dotacji. Sposób prowadzenia Internetowej Księgi Dotacji określa Prezydent;

  2. podaje do publicznej wiadomości listę organizacji realizujących zadania publiczne
    w trybie określonym w § 7 ust. 4. Sposób podawania listy do wiadomości określa Prezydent,

 

usunąć w rozdziale PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE:

-pkt 4. Jednostki organizacyjne Miasta:

a) Ośrodek Sportu i Rekreacji w zakresie bezpłatnego wynajmu hali sportowej, stadionu, boiska piłkarskiego czy toru kolarskiego organizacjom i klubom sportowym,

b) Straż Miejska w zakresie: organizowania szkoleń i pogadanek dla dzieci, umieszczania osób bezdomnych w ośrodku, zabezpieczenia inscenizacji historycznych, szopki bożonarodzeniowej, współdziałania z innymi organizacjami, które wyrażą chęć współpracy,

c) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w zakresie: usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych i starszych, kierowania osób bezdomnych do ośrodka dla bezdomnych, dopłaty do wypoczynku letniego dla dzieci, świadczenia pomocy indywidualnej w postaci zasiłków celowych dla osób starszych o niskim dochodzie,

5. Komórki organizacyjne Urzędu Miasta Żyrardowa w zakresie bieżących kontaktów
z Organizacjami Pozarządowymi, udziału w przygotowywaniu i konsultacjach projektów Programu, przygotowywania i obsługi konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
w tym udzielania informacji o sposobie wypełniania ofert, upubliczniania wyników konkursów ofert, sporządzania umów z organizacjami pozarządowymi, których oferty zostały wybrane do realizacji zadań, nadzoru nad realizacją zadań publicznych i kontroli wydatkowania dotacji oraz sporządzania sprawozdań z realizacji Programu:

  1. Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków: ochrona i opieka nad zabytkami położonymi na obszarze administracyjnym Miasta,

  2. Wydział Gospodarki Nieruchomościami: użyczenie terenów wraz z lokalem użytkowym,

  3. Wydział Gospodarki Komunalnej: organizowanie akcji i konkursów propagujących ochronę środowiska, utrzymanie systemu wodnego oraz monitoring rzeki Pisi-Gągoliny,

  1. Wydział Promocji i Kultury: organizacja uroczystych obchodów rocznic państwowych, współorganizacja happeningu rowerowego z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu „Cyklofrajda", współorganizacja kwesty na renowację zabytkowych pomników w dniu Wszystkich Świętych,

  2. Wydział Oświaty i Kultury Fizycznej: wspieranie wykonania zadań publicznych
    z zakresu upowszechniania kultury fizycznej, popularyzacja aktywnego rozwoju sportowego mieszkańców Żyrardowa poprzez przyznanie nagród dla zawodników, trenerów i działaczy sportowych za osiągnięcie wysokich wyników sportowych
    we współzawodnictwie krajowym i zagranicznym zgodnie z podjętą uchwałą

g) Wydział Zdrowia i Pomocy Społecznej: działania w zakresie promocji zdrowia
i edukacji zdrowotnej, promocja zdrowego stylu życia wśród mieszkańców, profilaktyka chorób, w tym: cukrzycy, nowotworowych i układu krążenia, realizacja programów samopomocowych na rzecz promocji zdrowia, w tym dla osób niepełnosprawnych, podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Żyrardowa, pomoc osobom uzależnionym od alkoholu i środków psychoaktywnych oraz ich rodzinom, propagowanie wśród mieszkańców, w tym dzieciom
i młodzieży, aktywnych form spędzania wolnego czasu, poprzez: poprawę sprawności fizycznej, rozwijanie zainteresowań i talentów, rozwój umiejętności interpersonalnych, organizowanie czasu wolnego w formie stacjonarnej i wyjazdowej w okresie ferii letnich
i zimowych, inne działania na rzecz mieszkańców dotkniętych problemem uzależnienia, zapewnienie opieki nad rodziną i dzieckiem, w tym dzieckiem niepełnosprawnym, udzielenie schronienia oraz zapewnienie niezbędnego wsparcia osobom tego pozbawionym, działalność edukacyjna, integracyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych, pomoc rzeczowa i żywnościowa dla rodzin
i osób ubogich lub znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, świadczenie usług opiekuńczych dla osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania.

Wprowadzić zapis

W roku 2012 przyjmuje się następujące priorytetowe zadania publiczne, realizowane
w formie działań:

1. Zadania z zakresu oświaty:

promowanie uzdolnionych dzieci i młodzieży.

2. Zadania z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:

  • organizacja uroczystych obchodów rocznic państwowych,

  • ochrona i opieka nad zabytkami,

  • wydawanie publikacji popularyzujących dziedzictwo kulturowe miasta i regionu,

  • organizacja wystaw i innych wydarzeń kulturalnych.

3. Zadania z zakresu ekologii, ochrony zwierząt i ochrony środowiska:

  • promowanie walorów przyrodniczych Miasta,

  • edukacja ekologiczna mieszkańców,

  • realizacja przedsięwzięć związanych z ochroną powierzchni ziemi, ochroną wód
    i ochroną powietrza,

  • prowadzenie działań na rzecz ochrony zwierząt.

4. Zadania z zakresu upowszechniania sportu i turystyki:

  • upowszechnianie kultury fizycznej, kształtowanie postaw prosportowych i ich rozwój wśród dzieci i młodzieży,

  • organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowych oraz rekreacyjnych dla mieszkańców Miasta,

  • popularyzacja rozwoju sportowego poprzez przyznanie nagród za osiągnięcie wysokich wyników sportowych we współzawodnictwie krajowym lub międzynarodowym zgodnie
    z podjętą uchwałą,

wsparcie finansowe imprez sportowych, olimpiad i turniejów organizowanych dla mieszkańców Miasta i młodzieży niepełnosprawnej.

5. Zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia:

  • działania w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.

  • promocja zdrowego stylu życia wśród mieszkańców,

  • profilaktyka chorób, w tym: cukrzycy, nowotworowych i układu krążenia,

  • realizacja programów samopomocowych na rzecz promocji zdrowia, w tym dla osób niepełnosprawnych,

  • podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Żyrardowa.

  • Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, w szczególności przemocy wobec kobiet.

6. Zadania z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi i patologiom społecznym;

  • pomoc osobom uzależnionym od alkoholu i środków psychoaktywnych oraz ich rodzinom,

  • propagowanie wśród mieszkańców, w tym dzieci i młodzieży, aktywnych form spędzania wolnego czasu, poprzez: poprawę sprawności fizycznej, rozwijanie zainteresowań i talentów, rozwój umiejętności interpersonalnych,

  • organizowanie czasu wolnego w formie stacjonarnej i wyjazdowej w okresie ferii letnich
    i zimowych,

  • inne działania na rzecz mieszkańców dotkniętych problemem uzależnienia.

7. Zadania z zakresu pomocy społecznej:

  • zapewnienie opieki nad rodziną i dzieckiem, w tym dzieckiem niepełnosprawnym,

  • udzielenie schronienia oraz zapewnienie niezbędnego wsparcia osobom tego pozbawionym,

  • działalność edukacyjna, integracyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych,

  • pomoc rzeczowa i żywnościowa dla rodzin i osób ubogich lub znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej,

  • świadczenie usług opiekuńczych dla osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych
    w miejscu zamieszkania,

zmienić w rozdziale: TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT

pkt 2.2 komisja realizuje swoje działania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy co najmniej 3/4 jej składu.

 

Z zaproponowanych zmian uwzględniono dodanie wnioskowanego zapisu: działanie dotyczące pomocy ofiarom przemocy w obszarze: przeciwdziałanie uzależnieniom
i patologiom społecznym
jako dodatkowe zadanie: przeciwdziałanie przemocy w rodzinie.

- W rozdziale PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE zapis wskazujący jednostki organizacyjne Miasta i komórki organizacyjne urzędu odpowiedzialne za realizację poszczególnych zadań publicznych czyni ten zapis bardziej czytelny.

- Punkty rozdziału VI FORMY WSPÓŁPRACY były już pierwotnie ujęte w dokumencie
w Rozdziale VI.

- Zasady funkcjonowania komisji konkursowych określa rozdział XIII Programu: TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT. Szczegółowe procedury pracy komisji określa Prezydent Miasta w regulaminie będącym załącznikiem do zarządzenia powołującego daną komisję.

- Powołanie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz Komisji Dialogu Społecznego jest uzasadnione w dużych aglomeracjach miejskich, aby ułatwić współpracę samorządu z organizacjami pozarządowymi. Mając na uwadze powyższe, w naszym mieście nie jest uzasadnione powoływanie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz Komisji Dialogu Społecznego, gdyż mogłoby niepotrzebnie wydłużać czas przy tworzeniu aktów prawa miejscowego. (Decyzja radnych z 2011 roku, uzasadniająca powyższe).

- Komórką organizacyjną Urzędu Miasta, odpowiedzialną za kontakty Miasta z organizacjami jest Wydział Zdrowia i Pomocy Społecznej.

Finansowe formy współpracy Miasta z organizacjami szczegółowo określają przepisy ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz. U.
z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) i ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t.
Dz. U. 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

- -
E-URZĄD
Zamówienia publiczne
Sprzedaż nieruchomości
Uchwały Rady Miasta Żyrardowa
Rada Miasta Żyrardowa - eSesja
Zarządzenia Prezydenta Miasta
Szukamy Pracownika
Informacje Sądowe
Formularze do pobrania
Dziennik Ustaw / Monitor Polski
Samorządy Mieszkańców
Ochrona danych osobowych
Muzeum Lniarstwa
Resursa
Centrum Kultury
Muzeum Mazowsza Zachodniego
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna
Pozostałe placówki kulturalne

VI miejsce UKS Trójka w Mistrzostwach Polski U16 K

Od 15 do 20 września br. w Żyrardowie w dwóch halach sportowych, AQUA i Elektryk, rozgrywane były mecze Finałowego Turnieju Mistrzostw Polski w kategorii U16 K pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Żyrardowa.Głównym organizatorem mistrzostw był klub UKS Trójka, któremu PZKosz powierzył po raz kolejny imprezę mistrzowską.

 

Salos Cup 2020

Słoneczna pogoda, wysoki poziom sportowy oraz zaangażowanie organizatorów przyczyniły się w miniony weekend do udanej kolejnej edycji #SalosCup2020. Warto zaznaczyć, że nad Zalew Żyrardowski zjechały drużyny z okolic Warszawy i woj. łódzkiego co świadczy o zasięgu ponadlokalnym wydarzenia sportowego oraz o wspaniałej promocji naszego Żyrardowa.

Trzy tytuły mistrzowskie dla naszych badmintonistów

41 Mistrzostwa Polski Seniorów w badmintonie miały się odbyć 5-7 czerwca w Jaworznie, jednak ze względu na obostrzenia epidemiologiczne zawody zostały odwołane. Wydawało się, że w obecnej sytuacji trudno będzie zorganizować tak dużą imprezę. Ostatecznie mistrzostwa odbyły się dwa miesiące później, w dniach 7-9 sierpnia. Organizacji podjęło się Sianowskie Stowarzyszenie Badmintona.

Koszykówka
Piłka nożna
Siatkówka
Inne sporty
Kompleks sportowo-rekreacyjny AQUA
Miejska Międzyszkolna Olimpiada Sportowa

Stypendia sportowe - zachęcamy do składania wniosków!

Referat Sportu przypomina, że do 30 września br. na podstawie Uchwały Nr XIII/83/11 Rady Miasta Żyrardowa z dnia 31 sierpnia 2011 roku można składać wnioski o przyznanie jednorazowego stypendium za znaczące osiągnięcia sportowe.

Uniwersytet Trzeciego Wieku zapraszaUniwersytet Trzeciego Wieku w Żyrardowie

Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego

Placówki Oświatowe
Realizacja zadań oświatowych
Projekt RPO WM 2016 r. – Miejskie Integracyjne Przedszkole nr 10
Rekrutacja do miejskich jednostek oświatowych na rok szkolny 2020/2021
- Copyright © Urząd Miasta Żyrardowa Deklaracja dostępności powered by netadmin 7.29 -