Wyniki konsultacji
Wyniki konsultacji w sprawie projektu uchwały
dotyczącej Programu współpracy Miasta Żyrardowa z Organizacjami Pozarządowymi
na rok 2012
Konsultacje odbyły się w terminie od 03 do 16 listopada 2011r. Informacja o rozpoczęciu konsultacji zamieszczona była:
1) na Portalu Urzędu Miasta Żyrardowa: www.zyrardow.pl,
2) w Biuletynie Informacji Publicznej: bip.zyrardow.pl,
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Żyrardowa,
4) w prasie lokalnej.
Konsultacje zostały przeprowadzone na podstawie Uchwały Nr VIII/44/11 Rady Miasta Żyrardowa z dnia 31 marca 2011 roku w sprawie: sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zgodnie z Zarządzeniem nr 331/11 Prezydenta Miasta Żyrardowa z dnia 02 listopada 2011r. w sprawie wyboru formy przeprowadzenia konsultacji.
Podmiotami uprawnionymi do konsultacji były: organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które mogły zgłaszać opinie poprzez wypełnienie załączonego formularza zamieszczonego na portalu Internetowym: www.zyrardow.pl, który można było przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wydzial.zps@zyrardow.pl lub złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Żyrardowa, Plac Jana Pawła II nr 1.
W wyznaczonym terminie swoje uwagi wniosły dwie organizacje:
- Okręg Ligi Morskiej i Rzecznej w Żyrardowie. Uwagi dotyczyły „podwyższenia kwoty na realizację niniejszego programu o 1 milion złotych”.
Zaproponowanej zmiany nie uwzględniono z uwagi na brak zasadności powyższej w odniesieniu do planowanego zapisu w projekcie budżetu Miasta Żyrardowa na 2012 r.
- Żyrardowskie Stowarzyszenie Aktywności Obywatelskiej. Uwagi dotyczyły rozszerzenia „Rozdziału III o zadania: bezpieczeństwa i porządku publicznego, wspierania procesów demokracji i budowania lokalnego społeczeństwa obywatelskiego, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz dyskryminacji z powodów: płci, narodowości, wieku, wykształcenia, niepełnosprawności, koloru skóry, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej, religii i wyznania, pochodzenia społecznego, choroby i poglądów politycznych, upowszechnianie i ochrona praw konsumentów, szczególnie w zakresie edukacji konsumenckiej” oraz rozszerzenie „Rozdziału VII o zadania z zakresu: niesienie pomocy w zakresie informacji społecznej oraz bezstronnego, bezpłatnego i niezależnego poradnictwa ukierunkowanego na uaktywnienie i rozwój zdolności ludzkich oraz aktywizację obywateli w zakresie rozwiązywania własnych problemów; udzielanie bezpłatnej pomocy prawnej i obywatelskiej; działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, upowszechnianie i ochrona wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji; działalność na rzecz porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym; przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz dyskryminacji z powodów: płci, narodowości, wieku, wykształcenia, niepełnosprawności, koloru skóry, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej, religii i wyznania, pochodzenia społecznego, choroby i poglądów politycznych, upowszechnienie i ochrona praw konsumentów, szczególnie w zakresie edukacji konsumenckiej”.
Z zaproponowanych zmian uwzględniono w Rozdziale VII Priorytetowe Zadania Publiczne zapisy:
- bezpieczeństwa i porządku publicznego.
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych.
Natomiast wnioskowany zapis„wspieranie procesów demokracji i budowania lokalnego społeczeństwa obywatelskiego” był już pierwotnie ujęty w dokumencie w Rozdziale III.
Pozostałe wnioskowane zapisy dotyczyły zadań publicznych realizowanych przez Miasto w ramach programu Rodzinny Ośrodek Profilaktyczno-Rozwojowy na terenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i nie ma zasadności uwzględniania powyższych zapisów.