Szkolenie poprowadził Artur Gluziński, były pracownik Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, zajmujący się zagadnieniami współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi, autor książki „Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”.
W trakcie spotkania omawiano m.in. zasady przygotowywania ofert konkursowych i sprawozdań według nowych wzorów, zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.12.2010r. Wśród wielu informacji, z którymi prowadzący zapoznał uczestników szkolenia, znalazły się m.in. zmiany w wypełnianiu formularzy ofert, w tym, na przykład ograniczenie liczby załączników do aktualnej kopii odpisu z rejestru (co ważne, odpis może być starszy niż sprzed 3 miesięcy, ale musi odzwierciedlać stan faktyczny), czy też możliwość umieszczenia w ofercie, w części dotyczącej kosztów zadania, wkładu osobowego szacunkowego. np. społecznej pracy członków, zaangażowania wolontariuszy.
Wiele miejsca poświęcono również zasadom podziału wydatków związanych z realizacją zadania na koszty merytoryczne, administracyjne oraz koszty wyposażenia, a także omówieniu nowej możliwości złożenia oferty wspólnej przez kilka podmiotów.
Rozmawiano również o zmianach dotyczących samych zapisów umowy. Artur Gluziński poinformował m.in. o tym, że obecnie można już przesuwać kwoty w kosztorysie pomiędzy poszczególnymi pozycjami w granicach określonych w umowie bez konieczności aneksowania samej umowy.
Omówiono też zmiany związane z przygotowaniem sprawozdania, dotyczące m.in. obowiązku złożenia sprawozdania przed otrzymaniem następnej transzy dotacji, czy też konieczności wykazania wszystkich faktur związanych z kosztami zadania (wkładu własnego i dotacji).
W szkoleniu wzięło udział 35 osób, w tym 28 osób spośród 21 organizacji pozarządowych.
Prowadzący miał bardzo dobry kontakt z uczestnikami i bardzo wyczerpująco odpowiadał na pytania. Materia była trudna, bo wiele zapisów ministerialnego rozporządzenia, będącego przedmiotem spotkania, budziło wątpliwości.
Szkolenie trwało około 3 godzin. Jak komentowali po jego zakończeniu uczestnicy, było to bardzo cenne i twórcze spotkanie.