Po koniec ubiegłego roku Prezydent Miasta Żyrardowa prowadził nabór wniosków od mieszkańców, którzy planują w roku 2014 usunąć ze swych nieruchomości azbest. Mają oni szanse na uzyskanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej bezgotówkowego dofinansowania działań związanych z jego usuwaniem (demontaż, transport i utylizacja). Przy czym wniosek w imieniu zainteresowanych mieszkańców składa prezydent miasta.
Na ogłoszenie prezydenta miasta odpowiedziało 28 mieszkańców. 11 osób zainteresowanych jest pozyskaniem dofinansowania tylko na transport i utylizację wyrobów zawierających azbest w ilości w sumie 690 m2, tj. 11,72 Mg. Natomiast 17 osób złożyło wnioski o dofinansowanie kosztów demontażu, transportu i utylizacji azbestu o łącznej powierzchni 2 017 m2, tj. 34,3 Mg. Ponadto o dofinansowanie tego rodzaju prac wnioskowała również jedna wspólnota mieszkaniowa, która zamierza usunąć ze swej nieruchomości 400m2,, tj. 6,8 Mg.
Projekt Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej adresowany jest do osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz do wspólnot mieszkaniowych. Mieszkańcy otrzymają dofinansowanie dopiero w przypadku pozytywnego rozpatrzenia przez Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosku złożonego przez prezydenta miasta. W tym roku jest szansa na otrzymanie dofinansowania w wysokości 85% kosztów zadania, z możliwością uzupełnienia do 100% w formie niskooprocentowanej pożyczki. Dofinansowanie nie będzie dotyczyło kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji, a także nie będzie obejmowało kosztów wykonania dokumentacji technicznej.
O dofinansowanie prac związanych z usunięciem i utylizacją azbestu ubiegać się mogą również osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, z tym że wnioski należy składać indywidualnie bezpośrednio do WFOŚiGW.
Szczegółowych informacji na temat projektu udziela Wydział Gospodarki Komunalnej, tel: 46 858 15 43.