Generalnie o wzrost popularności języka niemieckiego nie trzeba specjalnie w tej placówce zabiegać, bo jego nauczanie w „Siódemce” ma długą tradycję, ale inspirowanie nauczycieli do sięgania po nowe metody ma wymiar bezcenny.
- Odpowiednio dobrane ćwiczenia, bawiąc – efektywnie uczą, zapobiegają zniechęceniu nauką języka obcego i stają się jednymi z najbardziej lubianych przez uczniów form pracy z materiałem leksykalnym – podkreśla Barbara Pikuła-Marczak.
Posługiwanie się językiem obcym jest teraz jedną z najbardziej cenionych i poszukiwanych przez pracodawcę umiejętności. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że nawet najlepsze metody nie zastąpią zaangażowania, chęci do nauki i naprawdę systematycznej i sumiennej pracy. W rzeczywistości szkolnej bardzo wiele zależy od nauczyciela, ale nie dzieje się nic bez udziału ucznia.
W „Siódemce” nie było celem „odczarowanie” rangi języka niemieckiego, ale jakże miłe dla ucha okazały się wypowiedzi uczniów po zrealizowanych przez Katarzynę Żurawską językowych warsztatach: … fajny jest niemiecki, … podoba nam się ten język, było … supcio, … extra, … bombastycznie i … czekamy już na następną wizytę w naszej szkole, szkoda, że najwcześniej za dwa lata.
***
"DEUTSCH-WAGEN-TOUR" jest projektem realizowanym od 2009 roku przez Goethe-Institut w Warszawie we współpracy z Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo - Handlową. Realizacja tego projektu ma przyczynić się do wzrostu popularności języka niemieckiego w Polsce, a dzieje się to za sprawą szeregu nowatorskich rozwiązań związanych z nauką języka i przekazywaniem w niekonwencjonalny sposób informacji realioznawczych o Niemczech, a wszystko w formie ciekawych gier, zabaw i konkursów. Istotą tej kampanii jest 5 jeżdżących po Polsce oznakowanych samochodów z lektorami oraz rożnymi materiałami i sprzętem audiowizualnym, żeby promować język niemiecki oraz kraj naszych zachodnich sąsiadów.