Gospodarze zaprezentowali największe atrakcje turystyczne Biebrzańskiego Parku Narodowego oraz umożliwili udział w najpopularniejszej, cyklicznej imprezie jaką niewątpliwie są Biebrzańskie Sianokosy.
Część warsztatową poprowadziła Małgorzata Lisowska – autorka studiów podyplomowych „architekt marki". Głównym celem interaktywnego szkolenia było wypracowanie wspólnej strategii w zakresie skutecznego budowania marki EDEN. Podczas warsztatów zdefiniowano bariery, przedstawiono korzyści, a także stworzono plany na dalszą współpracę.
Konkurs na Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne EDEN, zapoczątkowany przez Komisję Europejską w 2006 roku, ma na celu przede wszystkim stworzenie europejskiej sieci uznanych i rozpoznawanych obszarów turystycznych, charakteryzujących się szczególnymi walorami dla dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Europy.
Koordynatorem polskiej edycji konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna.
Zespół Zabytkowy Osady Fabrycznej w Żyrardowie został uznany za Najlepszą Europejską Destynację Turystyczną w 2011 r, kiedy to tematem przewodnim konkursu była rewitalizacja obiektów i obszarów turystycznych.