O co chodzi z tym rebrandingiem wizerunku Żyrardowa?
Jeżeli ktoś z mieszkańców, w ślad za doniesieniami medialnymi, obawia się, że wkrótce zmieniony zostanie herb naszego miasta, a może nawet jego nazwa, pragniemy uspokoić i wyciszyć emocje wywołane przez jedną z lokalnych gazet tematem rebrandingu Żyrardowa.
Nawiasem mówiąc, zatrważająca jest niechęć dziennikarzy do przestrzegania podstawowej w swoim zawodzie powinności, jaką jest rzetelność i wnikliwość w pozyskiwaniu informacji do artykułów. Pisanie o czymś na zasadzie że, gdzieś dzwonią, ale nie wiadomo gdzie, byleby tylko zająć czymś powierzchnię w gazecie, można by ostatecznie wytłumaczyć tzw. sezonem ogórkowym, ale ten mamy już chyba za sobą. A wystarczyłoby zapytać u źródła. Tymczasem dowiedzieliśmy się z gazety jaka jest definicja rebrandingu i że władzom miasta nie podoba się linia gadżetowa materiałów promocyjnych, a hasło ,,Murowane klimaty” źle się kojarzy. Doniesienia te są jedynie domysłami autora artykułu.
Faktem jest, że pracujemy nad rebrandingiem promocyjnym wizerunku Żyrardowa, ale nie dlatego, że władzom miasta nie podoba się aktualna linia gadżetowa. Powinnością pracowników, zajmujących się kreowaniem wizerunku miasta, jest jego odświeżanie co jakiś czas. Chodzi wyłącznie o to, aby wydawnictwa informacyjne, hasła czy gadżety promocyjne miasta zmieniały się, tak jak zmienia się nasze miasto, obowiązujące trendy, potrzeby czy oczekiwania mieszkańców. Żyrardów skrywa w sobie tyle piękna, uroku i potencjału, że grzechem byłoby tego nie wykorzystywać w celach marketingowych.
Chcąc przerwać ewentualne domysły mieszkańców, co przyniesie rebranding promocyjny wizerunku Żyrardowa, nad którym pracujemy, uprzejmie informujemy, że nie czynimy zamachu na obowiązujące insygnia miasta, a realizujemy jedynie podstawowe zadania z zakresu promocji Żyrardowa, polegające na wdrażaniu co raz to nowych kampanii marketingowych. Aktualnie naszą intencją jest stworzenie jednej, wspólnej linii marketingowo-wizerunkowej dla miasta i podległych mu jednostek takich, jak: Muzeum Lniarstwa, Resursa, czy Centrum Kultury.