2015
-
-
Strona Główna Rada Miasta Prezydent Miasta Urząd Miasta Jednostki Miasta Statut Miasta Inwestycje Kontakt
-
-
Jesteś tutaj: Aktualności / 2015 /
Wybierz swoją wersję językową
Polski Polski  English English  Deutsch Deutsch
BIPOdwiedź nasz Biuletyn
Informacji Publicznej
- Dziś jest: Poniedziałek 30 Czerwca 2025
- Imieniny: Emilii, Lucyny, Cyryla
-
 
- Warto zobaczyć -
-
-
Zobacz także
-O Mieście
-Rozwój Miasta
-Gospodarka
-Informator przedsiębiorcy
-Euro - fundusze
-Historia
-Rewitalizacja
-Miejski Konserwator Zabytków
-Organizacje Pozarządowe
-Zdrowie
-Środowisko
-Bezpieczeństwo
-Komunikacja
-Schronisko dla zwierząt
-Program pomocy w zakresie spłaty zadłużenia lokali komunalnych
-Archiwalna strona Miasta
-Honorowi Obywatele Miasta Żyrardowa
-Osobistości Żyrardowa
-Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
-Patronat Prezydenta Miasta Żyrardowa
- Reklama -
-
kino
-
- Licznik odwiedzin -
-
18543379
-
- -
Funkcjonowanie UM będzie kosztować dużo mniej

Dnia 27 lipca wszedł w życie nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Żyrardowa. Zakłada on m.in. zmniejszenie liczby wydziałów i w ślad za tym znaczącą redukcję kadry kierowniczej. Sprawne zarządzanie miastem zaczyna się od obsługi jego mieszkańców na poziomie urzędu. Instytucje takie muszą się zmieniać, bo zmienia się otoczenie, w którym funkcjonują.

Nadrzędnym celem przeprowadzonej reorganizacji jest optymalizacja zatrudnienia i procesów kadrowych w Urzędzie Miasta Żyrardowa, umożliwiająca efektywniejsze wykorzystanie potencjału pracowników i obniżenie kosztów zatrudnienia. Pierwszy etap reorganizacji przynieść ma w planie finansowym na 2016 rok oszczędności na poziomie ponad 1 mln. zł. Oczywiście dalej będziemy szukać oszczędności w zakresie funkcjonowania całego żyrardowskiego magistratu.

W nowej strukturze Urzędu Miasta funkcjonować będzie dziesięć wydziałów, czyli  o połowę mniej niż do tej pory. Wydział Rozwoju Miasta i Inwestycji oraz Wydział Funduszy Europejskich połączone zostały w Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych. Na bazie Wydziału Gospodarki Komunalnej oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami stworzono jeden Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Wydział Finansowo-Budżetowy oraz Wydział Podatków i Opłat zastąpiony został przez Wydział Budżetu Miasta, a  Wydział Gospodarki Przestrzennej i Architektury oraz Wydział Gospodarki Nieruchomościami zamieniono w jeden Wydział Planowania Przestrzennego i Nieruchomości. Konsolidacji uległy też USC oraz Wydział Spraw Obywatelskich, tworząc Urząd Stanu Cywilnego i Sprawy Obywatelskie.

Po reorganizacji w Ratuszu funkcjonować również będą: Wydział Organizacyjny, który tak jak do tej pory będzie miał w swojej strukturze Biuro Rady Miasta, Wydział Edukacji, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych oraz Wydział Promocji.

Ponadto, w nowej strukturze organizacyjnej pojawiają się referaty, które zastąpią  niektóre spośród dotychczas funkcjonujących wydziałów. Będą to: Referat Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego, Referat Gospodarki Mieszkaniowej oraz Referat Działalności Gospodarczej. Zupełnie nową komórką będzie Referat Zamówień Publicznych, którego zadaniem będzie prowadzenie, w imieniu Miasta, wszystkich postępowań o udzielenie publicznego.

Nowymi wydziałami kierować będą już nie naczelnicy, ale dyrektorzy. Tak jak dotychczas, pieczę nad Wydziałem Organizacyjnym sprawować będzie Sekretarz Miasta, nad Wydziałem Budżetu Miasta – Skarbnik Miasta, a nad Urzędem Stanu Cywilnego i Sprawami Obywatelskimi – Kierownik USC.

Stanowisk kierowniczych nie będzie natomiast w referatach. Ich pracownicy podlegać będą bezpośrednio pod prezydenta lub jego zastępców, zgodnie z przyjętym schematem organizacyjnym. Likwidacji uległy też wszystkie dotychczasowe stanowiska zastępców naczelników.

Bez zmian organizacyjnych pozostaje na ten moment formuła pracy Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych, Miejskiego Zespołu Urbanistycznego i Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Wprowadzone zmiany w największym stopniu dotknęły kadrę kierowniczą. Spośród 21 stanowisk „funkcyjnych” (w tym 2 samodzielnych stanowisk), w nowej strukturze organizacyjnej pozostało tylko 10. W skali całego urzędu, wszystkie zmiany organizacyjne na dzień publikacji niniejszego artkułu objęły ok. 23% zatrudnionych w magistracie.

„Połączenie wydziałów, które realizują podobny zakres zadań, a w konsekwencji  zmniejszenie liczby stanowisk kierowniczych, przyniesie znaczące oszczędności w puli środków przeznaczonych na wynagrodzenia pracowników – podkreśla Daniel Jarosz, Doradca Prezydenta. – Konsolidacja wydziałów powinna również korzystnie wpłynąć na jakość pracy urzędu i sprawność obsługi mieszkańców. Reorganizacja zaplanowana została tak, by jak najwięcej spraw z danego obszaru tematycznego prowadzona była w ramach jednego wydziału. Stąd na przykład decyzja o połączeniu Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury oraz Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jeden Wydział Planowania Przestrzennego i Nieruchomości, czy też połączenie w jedną całość USC oraz Wydziału Spraw Obywatelskich. Nowa, obowiązująca od 27 lipca formuła pracy Urzędu Miasta Żyrardowa powinna być zatem nie tylko mniej kosztowana dla budżetu miasta, ale też bardziej efektywna i sprawniejsza z punktu widzenia jakości pracy UM.”

- -
E-URZĄD
Zamówienia publiczne
Sprzedaż nieruchomości
Uchwały Rady Miasta Żyrardowa
Rada Miasta Żyrardowa - eSesja
Zarządzenia Prezydenta Miasta
Szukamy Pracownika
Informacje Sądowe
Formularze do pobrania
Dziennik Ustaw / Monitor Polski
Samorządy Mieszkańców
Ochrona danych osobowych
Muzeum Lniarstwa
Resursa
Centrum Kultury
Muzeum Mazowsza Zachodniego
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna
Pozostałe placówki kulturalne

VI miejsce UKS Trójka w Mistrzostwach Polski U16 K

Od 15 do 20 września br. w Żyrardowie w dwóch halach sportowych, AQUA i Elektryk, rozgrywane były mecze Finałowego Turnieju Mistrzostw Polski w kategorii U16 K pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Żyrardowa.Głównym organizatorem mistrzostw był klub UKS Trójka, któremu PZKosz powierzył po raz kolejny imprezę mistrzowską.

 

Salos Cup 2020

Słoneczna pogoda, wysoki poziom sportowy oraz zaangażowanie organizatorów przyczyniły się w miniony weekend do udanej kolejnej edycji #SalosCup2020. Warto zaznaczyć, że nad Zalew Żyrardowski zjechały drużyny z okolic Warszawy i woj. łódzkiego co świadczy o zasięgu ponadlokalnym wydarzenia sportowego oraz o wspaniałej promocji naszego Żyrardowa.

Trzy tytuły mistrzowskie dla naszych badmintonistów

41 Mistrzostwa Polski Seniorów w badmintonie miały się odbyć 5-7 czerwca w Jaworznie, jednak ze względu na obostrzenia epidemiologiczne zawody zostały odwołane. Wydawało się, że w obecnej sytuacji trudno będzie zorganizować tak dużą imprezę. Ostatecznie mistrzostwa odbyły się dwa miesiące później, w dniach 7-9 sierpnia. Organizacji podjęło się Sianowskie Stowarzyszenie Badmintona.

Koszykówka
Piłka nożna
Siatkówka
Inne sporty
Kompleks sportowo-rekreacyjny AQUA
Miejska Międzyszkolna Olimpiada Sportowa

Stypendia sportowe - zachęcamy do składania wniosków!

Referat Sportu przypomina, że do 30 września br. na podstawie Uchwały Nr XIII/83/11 Rady Miasta Żyrardowa z dnia 31 sierpnia 2011 roku można składać wnioski o przyznanie jednorazowego stypendium za znaczące osiągnięcia sportowe.

Uniwersytet Trzeciego Wieku zapraszaUniwersytet Trzeciego Wieku w Żyrardowie

Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego

Placówki Oświatowe
Realizacja zadań oświatowych
Projekt RPO WM 2016 r. – Miejskie Integracyjne Przedszkole nr 10
Rekrutacja do miejskich jednostek oświatowych na rok szkolny 2020/2021
- Copyright © Urząd Miasta Żyrardowa Deklaracja dostępności powered by netadmin 7.29 -