Podjęta przez Prezydenta Miasta decyzja o przywróceniu sprzedaży biletów w kioskach, to odpowiedź na oczekiwania mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. Do Urzędu Miasta wielokrotnie docierały sygnały, że pasażerowie nie do końca akceptują zasadę sprzedaży biletów bezpośrednio u kierowców.
- Wprowadzenie na początku funkcjonowania PKS Grodzisk Mazowiecki w Żyrardowie sprzedaży biletów jednorazowych wyłącznie u kierowców, służyć miało wyeliminowaniu z grona pasażerów osób świadomie nie płacących za przejazdy - wyjaśnia prezydent Andrzej Wilk. – Myślę, że przez półtora roku działalności nowego operatora zewnętrznego udało nam się przyzwyczaić pasażerów do tego, że korzystanie z komunikacji miejskiej wiąże się z bezwzględnym obowiązkiem zakupu biletu. Dlatego też, odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, którzy sygnalizowali nam, że sprzedaż biletów u kierowcy wydłuża czas przejazdu i powoduje zniecierpliwienie, zdecydowaliśmy się na współpracę z wybranymi kioskami w zakresie dystrybucji biletów.
Umowy na sprzedaż biletów podpisano z kioskami zlokalizowanymi w sąsiedztwie przystanków autobusowych. Są to dwa kioski przy ul Wittenberga, kiosk na terenie dworca PKP, (bezpośrednio przy przejściu podziemnym), kiosk w Al.Partyzantów (przy skrzyżowaniu z ul. Okrzei), dwa kioski przy ul. F.de Girarda (przy Klusce i nieco dalej po drugiej stronie ulicy), dwa kioski przy ul. Kapitana Pałaca (po obu stronach ulicy).
Prawdopodobnie w najbliższym czasie podpisane zostaną kolejne umowy, z właścicielami trzech kolejnych kiosków - przy ul. Środkowej, ul. Skrowaczewskiego, i ul. Spółdzielczej.