Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Żyrardowa
Prezydent Miasta Żyrardowa w 2015 roku planuje ubiegać się o uzyskanie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie miasta Żyrardowa”.
Zgodnie z regulaminem programu WFOŚiGW pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego” osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, w tym również wspólnoty mieszkaniowe składają wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem gminy. Osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą składają wnioski o przyznanie dofinansowania indywidualnie bezpośrednio do WFOŚiGW.
Miasto w oparciu o wnioski właścicieli nieruchomości złoży zbiorczy wniosek o dofinansowanie zadania i po otrzymaniu dotacji przeprowadzi postępowanie dotyczące wyboru wykonawcy, który zdemontuje, odbierze oraz zutylizuje wyroby zawierające azbest.
Pozyskane w ramach dofinansowania środki finansowe mogą być przeznaczone na demontaż, odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. Koszty wykonania nowego pokrycia dachowego ponosi właściciel nieruchomości.
W związku z możliwością uzyskania przedmiotowego dofinansowania zapraszamy osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, które planują w roku 2015 usunąć wyroby zawierające azbest do składania w siedzibie Urzędu Miasta Żyrardowa następujących dokumentów:
- Wniosku o usunięcie wyrobów zawierających azbest.
- „Informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania” – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
- „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. Nr 162, poz. 1089).
- Kserokopii aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki. W przypadku budynku/działki, dla którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę wszystkich właścicieli. W przypadku wspólnoty mieszkaniowej uchwałę właściwego organu.
- Kopii dokonania zgłoszenia robót polegających na wymianie pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych w Wydziale Rozwoju i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Żyrardowie.
Formularze, o których mowa w punktach 1-3 można pobrać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Żyrardowa, pok. 31 (drugie piętro) lub w zakładce „Formularze do pobrania” na stronie internetowej www.zyrardow.pl
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie, proszone są o złożenie wniosku o usunięcie wyrobów zawierających azbest wraz z wymaganymi dokumentami w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Żyrardowa do dnia 31.03.2015 r.
Zaleca się uprzednie sprawdzenie kompletności dokumentacji w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, pok. 31 (II piętro). Wniosek z załączoną niekompletną dokumentacją nie będzie rozpatrywany.
Uwaga! Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie miasta Żyrardowa zostanie zrealizowane w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie przez Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
W przypadku rezygnacji z usuwania wyrobów zawierających azbest (po uprzednim zadeklarowaniu uczestnictwa oraz dostarczeniu wymaganych dokumentów) wymagane jest złożenie do Urzędu Miasta Żyrardowa pisemnego potwierdzenia rezygnacji.
Ewentualne zapytania prosimy kierować do Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, tel. 46 858 15 46.