Fundusze Europejskie dla Przedszkola nr 10 w Żyrardowie
Już wiemy kto dostanie dofinansowanie w ramach dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Uchwałą Nr 517/141/16 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 12 kwietnia 2016 r. zatwierdzono listę wnioskodawców, wśród których znalazł się projekt złożony przez Miasto Żyrardów „Szansa na lepszy start dzieci niepełnosprawnych z Miejskiego Integracyjnego Przedszkola nr 10 w Żyrardowie”.
Wartość złożonego projektu wynosi 333 193,75 zł. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 80% wartości projektu.
Głównym celem projektu jest wszechstronne wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych uczęszczających do MIP Nr 10 z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, pomocy specjalistycznych i dydaktycznych oraz wzmocnienie ilości zajęć specjalistycznych.
Wielką zaletą projektu jest to, że umożliwia on poszerzenie oferty edukacyjno-terapeutycznej w sposób kompleksowy, poprzez zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych i terapeutycznych, finansowanie zajęć dodatkowych dla dzieci wymagających specjalistycznej opieki socjoterapeutycznej i edukacyjnej oraz kursów i szkoleń pozwalających na nabycie przez nauczycieli przedszkola dodatkowych kwalifikacji.
W ramach projektu przedszkole będzie mogło zakupić do każdej z tych terapii pomoce dydaktyczne takie jak m.in. tablice multimedialne, projektor ultra – krótkoogniskowy, sensoryczne urządzenia (wałki, woreczki), dywan z pakietem ćwiczeń i gier ruchowych, domek manipulacyjny, cyfrowy korektor mowy.
W ramach projektu będzie zakupione standaryzowane narzędzie do wstępnej oceny rozwoju dziecka w postaci pakietu KORP. Pozwala on na ustalenie czy diagnozowane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego a wyniki przeprowadzonej diagnozy będą podstawą do opracowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla każdego uczestnika projektu posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opracowania planu działań wspierających dla każdego dziecka posiadającego opinię wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Projekt zakłada również przeprowadzenie kursów doskonalących dla nauczycieli.
Realizacja projektu daje szansę na objęcie dzieci niepełnosprawnych kilkoma różnymi formami wspomagania rozwoju.