Zakres wykonanych prac obejmował budowę jezdni z nawierzchni bitumicznej o szerokości od 7 do 8 m, zatok parkingowych i autobusowych oraz ciągów pieszo – rowerowych z kostki betonowej bezfazowej, które powstały po obu stronach jezdni, na całej długości przebudowanego odcinka ulicy. Na każdą posesję i do każdej bramy wybudowano zjazdy na szerokość istniejącej bramy. Przed skrzyżowaniami z ulicami 1-go Maja, Narutowicza, Kościelną, Ossowskiego, Środkową zaprojektowano oddzielne pasy ruchu dla samochodów skręcających w lewo. Przebudowana została również kanalizacja deszczowa, oświetlenie ulicy oraz sygnalizacja świetlna. Nowa sygnalizacja świetlna pojawiła się na skrzyżowaniu ul. Limanowskiego z ul. Środkową. Na odcinku od ul. Ossowskiego do ul. Środkowej powstała jezdnia manewrowa wraz ze stanowiskami parkingowymi dla samochodów osobowych. Zatokę parkingową wybudowano także na odcinku między ul. Wyszyńskiego a ul. Kościelną, po jednej stronie jezdni. W miejscach gdzie pozwoliła na to szerokość pasa drogowego, pomiędzy jezdnią a ciągiem pieszo-rowerowym, powstały pasy zieleni z urządzonym trawnikiem.
Jak podkreślił prezydent Andrzej Wilk, projekt przebudowy ulicy Limanowskiego stanowił dla Urzędu Miasta duże wyzwanie tak z uwagi na wyjątkowy charakter ulicy kształowany dużą liczbą drzew, jak też konieczność dostosowania nowego kszatłtu ulicy do wymogów rozwijającego się Miasta. Założeniem było zwiększenie przepustowości ulicy, która jest bardzo ważnym ciągiem komunikacyjnym. Stąd koniecznośc przebudowy skrzyżowań, budowy zatok przystankowych, miejsc postojowych, ciągów pieszo - rowerowych. I to wszystko należało zaprojektować przy zachowaniu możliwie największej liczby drzew decydujących o wyjątkowym charakterze ulicy Limanowskiego. Dodatkowo starodrzew wzbogacono nowymi nasadzeniami.
„Dziękujemy za Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych, za sprawą którego mogliśmy wyremontować jedną z najważniejszych w naszym mieście ulic – zwrócił się do Wojewody Mazowieckiego prezydent Andrzej Wilk. – Mam nadzieję, że będzie to pierwsza, ale nie jedyna „schetynówka” w Żyrardowie. Chcielibyśmy przedstawić do dofinansowania w ramach kolejnej edycji programu remont sąsiedniej ulicy Waryńskiego.
Przyznam, że obawialiśmy się modernizacji ulicy Limanowskiego, zważywszy na jej kluczowe znaczenie dla komunikacji w centrum miasta – podkreślił prezydent. - Na szczęście mieszkańcy podeszli do zaistniałych utrudnień z dużym zrozumieniem. Także wykonawca bardzo sprawnie poprowadził całą inwestycję, za co dziś chciałbym mu serdecznie podziękować.”
Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Drogowych w Grójcu (lider) oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych (partner), które – jak się okazało – było także wykonawcą pierwszej oddanej na Mazowszu „schetynówki”.
Jak podkreślił obecny na otwarciu ulicy wojewoda Jacek Kozłowski, Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych, to efekt nowej filozofii rządzenia prezentowanej przez gabinet Donalda Tuska. „Rząd, który kojarzony jest przede wszystkim z dużymi inwestycjami, nie zapomina też o lokalnych społecznościach i podejmuje się wspierania przedsięwzięć, które tutaj, na dole, podnoszą ludziom standard życia – powiedział Jacek Kozłowski. – Bez wsparcia ze środków z budżetu centralnego samorządy nie byłyby w stanie realizować programu naprawy dróg lokalnych na taką skalę, jak jest to robione obecnie. Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych działa i jest wysoko oceniany zarówno przez samorządy, jak też samych mieszkańców.”
„Ulica Limanowskiego, którą dziś tutaj wspólnie otwieramy – powiedziała uczestnicząca w symbolicznym przecięciu wstęgi posłanka Beata Rusinowska – to jeszcze jeden dowód, że Polska rzeczywiście jest dziś w budowie. Jako żyrardowianka, cieszę się, że przebudowana ulica Limanowskiego znacznie usprawni komunikację w centrum miasta, a także wpłynie korzystnie na estetykę tej części naszego miasta.”