Daj sobie szansę – zostań stypendystą!
Uczniowie Zespołu Szkół Publicznych Nr 6 w Żyrardowie Daniel Tarasiuk uczeń klasy trzeciej i Klaudia Bodych uczennica klasy pierwszej Publicznego Gimnazjum Nr 6 im. Elizy Orzeszkowej znaleźli się na liście uczniów, którym w roku szkolnym 2015/2016 przyznane zostały stypendia w ramach Mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka. Jest to projekt Samorządu Województwa Mazowieckiego realizowany przez Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych środków publicznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Oś Priorytetowa X- Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.3 Programy stypendialne.
Celem projektu jest umożliwienie rozwoju edukacyjnego uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z obszaru Województwa Mazowieckiego, uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych nowożytnych i matematyki.
Uczniowie ZSP6 będą realizować dwa projekty „Myśl twórcza – matematyczny kapitał – budujemy dom” oraz „Bryły w otaczającym świecie”. Opiekunem stypendystów będzie Iwona Łowicka - nauczyciel matematyki.
Uzyskanie stypendium jest dla szkoły olbrzymim sukcesem, ponieważ spośród 2000 złożonych wniosków aż dwoje uczniów „Szóstki” znalazło się na liście stypendystów. „Nasi uczniowie wykazują zainteresowania otaczającym światem, przedmiotami przyrodniczymi i matematyką – mówi Iwona Łowicka. - Stawiają wiele pytań, sami wynajdują problemy naukowe, samodzielnie szukają też sposobów ich rozwiązania. Często ich pomysły są niekonwencjonalne. Dostrzegają związki, zależności, prawidłowości występujące w środowisku naturalnym, dociekają przyczyn ich powstawania. Chętnie poznają też nowe zjawiska. Z przedmiotów przyrodniczych szczególnie interesują się matematyką. Mają dobrą pamięć, wolą dogłębnie zrozumieć dane zagadnienie, niż uczyć się tylko pamięciowo. Mają dużą motywację do nauki, szybko zapamiętują informacje, opanowują znacznie szerszy zakres materiału niż rówieśnicy.”
Gratulujemy stypendystom i życzymy powodzenia przy realizacji projektów.