Ruszył nabór wniosków o usunięcie azbestu
Prezydent Miasta Żyrardowa w 2016 roku planuje ubiegać się o uzyskanie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa”
Zgodnie z regulaminem programu WFOŚiGW pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego” osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, w tym również wspólnoty mieszkaniowe składają wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem gminy. Osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą składają wnioski o przyznanie dofinansowania indywidualnie bezpośrednio do WFOŚiGW.
Miasto, w oparciu o indywidualne wnioski właścicieli nieruchomości, złoży do WFOŚiGW zbiorczy wniosek o dofinansowanie zadania i po otrzymaniu dotacji przeprowadzi postępowanie dotyczące wyboru wykonawcy, który będzie w 2016 roku usuwał wyroby zawierające azbest z nieruchomości objętych powyższym wnioskiem.
Pozyskane w ramach dofinansowania środki finansowe mogą być przeznaczone na demontaż, zbieranie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. WFOŚiGW pokryje do 85% kosztów realizacji zadania, natomiast pozostałe 15% zostanie sfinansowane z budżetu Miasta Żyrardowa. Koszty wykonania nowego pokrycia dachowego ponosi właściciel nieruchomości.
Mieszkańcy, którzy będą chcieli skorzystać z demontażu azbestu, zobowiązani są dołączyć do wniosku – zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę, potwierdzone przez Starostwo Powiatowe w Żyrardowie.
Osoby zainteresowane usunięciem wyrobów zawierających azbest w 2016 roku, proszone są o złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami (do pobrania w zakładce Środowisko) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Żyrardowa do dnia 15 lutego 2016 r.
Wnioski oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Żyrardowa, pok. 31 (drugie piętro), tel. 46 858 15 46.