Szkolenie dla przedsiębiorców
15 czerwca 2016 r. w Centrum Kultury w Żyrardowie odbyło się szkolenie dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych. Prowadzącymi szkolenie byli Straż Miejska, Referat Działalności Gospodarczej oraz Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta.
W szkoleniu wzięli udział właściciele oraz sprzedawcy zatrudnieni w sklepach, barach i placówkach gastronomicznych, w których jest sprzedawany alkohol. Szkolenie dla sprzedawców było bezpłatne.
Głównym tematem szkolenia było przybliżenie najważniejszych obowiązków spoczywających na przedsiębiorcach prowadzących detaliczną i gastronomiczną sprzedaż napojów alkoholowych, wynikających z zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi. Przedstawione zostały zasady naliczania opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Omówiono aktualne przepisy regulujące zasady sprzedaży napojów alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych, wydawanie oraz cofanie zezwoleń. Uczestnicy spotkania zgłębiali również temat konsekwencji społecznych, moralnych, administracyjno-prawnych wynikających z nieodpowiedzialnej sprzedaży alkoholu oraz wyrobów tytoniowych.
Na zakończenie spotkania każdy z uczestników miał możliwość indywidualnych konsultacji z wykładowcami, w temacie szczególnie go interesującym. Uczestnicy spotkania otrzymali imienne zaświadczenia ukończenia szkolenia.