Prawie 30 ton azbestu usunięto z terenu Żyrardowa w 2018 roku
W ramach realizacji zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie miasta Żyrardowa” w 2018 roku zostało zdemontowanych i przekazanych do utylizacji blisko 30 ton wyrobów zawierających azbest pochodzących z 22 nieruchomości. Prace były wykonywane w okresie od lipca do końca września przez firmę P.H.U „Piotr” z Leszna. Łączny koszt realizacji zadania wyniósł 10 930,10 zł.
Zgodnie z zapisami „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa w latach 2008 – 2032” od wielu lat sukcesywnie podejmowane są przez Urząd Miasta Żyrardowa działania zmierzające do całkowitego usunięcia wyrobów zawierających azbest w terminie do 2032 roku.
W latach 2012-2018, w ramach realizacji programu, udało się usunąć blisko 460 ton wyrobów zawierających azbest ze 167 nieruchomości. Koszt realizacji powyższych prac wyniósł łącznie 173 284,38 zł, z czego ponad 140 000,00 zł stanowiło dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Jednocześnie informujemy, że mieszkańcy zainteresowani usunięciem wyrobów zawierających azbest ze swoich nieruchomości w 2019 roku mogą składać wnioski w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Żyrardowa do 28 lutego 2019 roku.
Wnioski oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Żyrardowa, pok. 31 (drugie piętro), tel. 46 858 15 46.