Do BOM-u prowadzić będzie niezależne wejście w miejscu obecnego bankomatu. W obszernej, narożnej sali na parterze, wyznaczonych zostanie 7 stanowisk obsługi. Jedno z nich będzie miało charakter typowo informacyjny – dyżurujące tu osoby dysponować będą szczegółową wiedzą z zakresu funkcjonowania Magistratu i kompetencji poszczególnych wydziałów. Będzie tu można zasięgnąć informacji, jak wygląda tryb załatwienia danej sprawy, gdzie i z jakimi dokumentami należy się zgłosić. Kolejne stanowisko będzie okienkiem podawczo-odbiorczym. To tutaj przyjmowana będzie kierowana do urzędu korespondencja, tutaj też będzie można odebrać odpowiedź na złożony wniosek.
W Biurze Obsługi Mieszkańców znajdą się również stanowiska kasowe oraz stanowisko ds. podatków i opłat. Pozostałe okienka najprawdopodobniej nie będą miały przypisanych na stałe zakresów działania. „Intencją naszą jest, by były one wykorzystywane rotacyjnie, zależnie od aktualnych potrzeb mieszkańców – wyjaśnia Grzegorz Obłękowski, Zastępca Prezydenta Miasta. –W pewnych okresach roku, niektóre wydziały Magistratu odwiedzane są częściej niż inne, co związane jest na przykład z terminarzem załatwiania określonych spraw. W takich przypadkach, aby usprawnić obsługę, dany wydział będzie uruchamiał swój punkt w jednym ze stanowisk BOM-u.”
Warto również podkreślić, że wraz z uruchomieniem Biura Obsługi Mieszkańców Urząd Miasta stanie się przyjaźniejszy osobom niepełnosprawnym. Znikną wreszcie bariery architektoniczne w postaci schodów, gdyż wejście do BOM-u usytuowane będzie na równi z poziomem chodnika.
Biuro Obsługi Mieszkańców rozpocznie pracę w połowie roku. Koszt przeprowadzanej adaptacji, to niespełna 200 tys. zł.
I jeszcze jedna ważna informacja - prace remontowe powodują pewne utrudnienia w dostępie do Magistratu. Ze względu na konieczność zrównania poziomu podłogi przyszłego BOM-u z poziomem chodnika, niezbędnym okazało się czasowe wyłączenie z użytkowania głównego wejścia do budynku. Przez najbliższe kilka tygodni do Magistratu wchodzić będziemy tylnym wejściem administracyjnym, poprzez bramę prowadzącą na teren parkingu. „Przepraszam za te niewygody i proszę o wyrozumiałość – mówi Grzegorz Obłękowski. – Mam nadzieję, że uruchomienie Biura Obsługi Mieszkańców zrekompensuje obecne niedogodności i w odczuwalny dla mieszkańców sposób poprawi jakość, a przede wszystkim komfort, obsługi naszych klientów.”