Biuro Obsługi Mieszkańców oficjalnie otwarte
Po okresie testowym, pozwalającym zebrać uwagi dotyczące przyjętego schematu funkcjonowania, 19 sierpnia prezydent miasta, Andrzej Wilk oficjalnie otworzył Biuro Obsługi Mieszkańców.
- Z myślą o naszych klientach, którym staramy się jak najbardziej uprościć i usprawnić proces załatwiania spraw w urzędzie, otwieramy Biuro Obsługi Mieszkańców – powiedział prezydent Andrzej Wilk, tuż przed przecięciem symbolicznej wstęgi. – Jak widać, historia lubi zataczać koło. Przy okazji uruchomienia biura, wracamy do pierwotnego rozwiązania i otwieramy najbardziej reprezentacyjne wejście do urzędu, które dziś prowadzi bezpośrednio do BOM-u.
W narożnej sali na parterze budynku Urzędu Miasta funkcjonuje siedem stanowisk obsługi. Jedno z nich ma charakter typowo informacyjny. Można tu zasięgnąć informacji, jak wygląda tryb załatwienia danej sprawy. Kolejne dwa stanowiska, to okienka podawczo-odbiorcze. Tutaj przyjmowana jest kierowana do urzędu korespondencja, tutaj też można odebrać odpowiedź na złożony wniosek. W Biurze Obsługi Mieszkańców znajdują się również stanowiska kasowe oraz stanowisko ds. podatków i opłat.
Podstawowym celem uruchomienia BOM-u jest umożliwienie klientom załatwienia sprawy w jednym miejscu, bez konieczności wędrowania z pokoju do pokoju. W sytuacji, gdy konieczny jest kontakt z pracownikiem merytorycznego wydziału, zostaje on proszony o zejście do biura.
Wraz z otwarciem Biura Obsługi Mieszkańców, Urząd Miasta Żyrardowa stał się o wiele przyjaźniejszy osobom niepełnosprawnym. Zniknęły wreszcie bariery architektoniczne w postaci schodów, gdyż wejście do BOM-u usytuowane jest na równi z poziomem chodnika.