Marketing miejsca na przykładzie Żyrardowa
W miniony piątek delegacja z Urzędu Miasta Żyrardowa uczestniczyła w pierwszych w Polsce targach usług marketingowych dla jednostek administracji publicznej w Łodzi. Podczas, kiedy żyrardowscy urzędnicy uzupełniali swoją wiedzę na temat profesjonalnego kreowania wizerunku miasta, Telewizja Polska prezentowała ofertę, skierowaną do przedstawicieli samorządów miast z całej Polski, wykorzystując w tym celu program ,,Kawa czy Herbata”, emitowany na żywo, wiosną tego roku, właśnie z Żyrardowa.
– Muszę przyznać, że było to dla nas duże i jednocześnie bardzo miłe zaskoczenie – mówi Jarosław Szafaryn, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury. – Autorzy prezentacji wybrali tę edycję programu, ze względu na jej wzorcowe walory promocyjne. Program, mimo ograniczonych ram czasowych, zaprezentował miasto w sposób kompleksowy, podkreślając zarówno jego historię i lniarskie tradycje, jak i współczesny wizerunek. Siłą programu były niezwykle efektowne zdjęcia najpiękniejszych miejsc Żyrardowa oraz rozmowy z mieszkańcami. Pozytywna pod względem promocji mista ocena programu przez fachowców z branży marketingowej jest dla nas tym bardziej budująca, że Urząd Miasta współpracował z ekipą TVP przy tworzeniu programu, wpływając w dużym stopniu na jego końcowy efekt – podkreśla Jarosław Szafaryn.
Kreowanie pozytywnego wizerunku miasta ma ogromne znaczenie nie tylko dla jego promocji na zewnątrz, ale również - a może przede wszystkim - dla wzmacniania wśród mieszkańców poczucia tożsamości z miastem.