Zgodnie z zapisami „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa w latach 2008 – 2032” od wielu lat sukcesywnie podejmowane są przez Urząd Miasta Żyrardowa działania zmierzające do całkowitego usunięcia wyrobów zawierających azbest w terminie do 2032 roku.
W latach 2012-2018, w ramach realizacji programu, udało się usunąć blisko 460 ton wyrobów zawierających azbest ze 167 nieruchomości. Koszt realizacji powyższych prac wyniósł łącznie 173 284,38 zł, z czego ponad 140 000,00 zł stanowiło dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Mieszkańcy zainteresowani usunięciem wyrobów zawierających azbest ze swoich nieruchomości mogą składać wnioski w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Żyrardowa przez cały rok. Jednocześnie informujemy, że Miasto Żyrardów nie pokrywa kosztów usunięcia i utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest z nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej oraz kosztów poniesionych przez właścicieli (użytkowników), którzy we własnym zakresie usunęli i zutylizowali odpady zawierające azbest. Dofinansowanie nie obejmuje wykonania dokumentacji technicznej związanej z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, a także kosztów zakupu i ułożenia nowych pokryć dachowych
Wnioski oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Żyrardowa, pok. 31 (drugie piętro), tel. 46 858 15 46.
Urząd Miasta Żyrardowa informuje o przyznaniu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dofinansowania zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa”. Do realizacji ww. zadania została wybrana firma Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Piotr”, Piotr Jaczyński z siedzibą w Lesznie przy ul. Warszawskiej 38B.
Na podstawie zgłoszonych w 2018 roku wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest, obecnie trwają pracę związane z demontażem i odbiorem szkodliwych wyrobów z 25 nieruchomości znajdujących się na terenie Miasta Żyrardowa. Zgodnie z zapisami umowy prace mają zostać zrealizowane w terminie do końca sierpnia br.
Jednocześnie informujemy, że trwa nabór wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest na rok 2020. Wnioski oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Żyrardowa, pok. 31 (drugie piętro), tel. 46 858 15 46.
Usuwanie wyrobów zawierających AZBEST w 2016 roku
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 15.903,16 zł”
Usuwanie wyrobów zawierających AZBEST w 2015 roku
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji, w kwocie 24.978,38 zł.
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji, w kwocie 24.978,38 zł.
Usuwanie wyrobów zawierających AZBEST w 2014 roku
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie miasta Żyrardowa dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji, w kwocie 9.832,00 zł.